اجرای حکم اعدام ۲۱ تروریست در عراق برای نخستین بار

مقامات عراقی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸، حکم اعدام ۲۱ تروریست را پس از امضای نهایی رئیس‌جمهور اجرا کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، مقامات عراقی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ و زمان پیروزی بر تروریست‌های داعش در این کشور، حکم اعدام ۲۱ محکوم در پرونده‌های تروریستی را در زندان «الحوت»؛ زندان مرکزی «الناصریه»، پس از امضای نهایی «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق اجرا کردند.

حکم اعدام این افراد به موجب ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم عراق اجرا شد و این افراد در استان‌های نینوی، الانبار، بغداد، بصره و ذی‌قار دستگیر شده بودند.

اجرای حکم اعدام تروریست‌های بازداشت شده در عراق تنها در صورت موافقت و امضای رئیس جمهور انجام می‌شود و تاکنون حکم اعدام هیچ‌یک از عناصر خارجی داعش در عراق اجرا نشده است و هنوز ۱۱ فرانسوی و بلژیکی در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند.

نمایندگان عراقی بار‌ها از رئیس جمهور خواسته بودند حکم اعدام تروریست‌هایی که جنایات بسیاری علیه مردم عراق انجام داده‌اند را صادر کند، اما این امر به دلایلی به تعویق می‌افتاد و هم اکنون هم با وجود حضور بیش از ۱۸ هزار تروریست در زندان‌های عراق که شماری از آنان سرکرده‌های تروریستی هستند و مدت‌ها از زمان بازداشت و صدورحکم آنان می‌گذرد، تنها تعداد کمی در نخستین حکم اعدام شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
عراقيا چرا ميترسن اينا رو اعدام كنن ؟
آخرین اخبار