۹۰ درصد روستا‌های کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر کشور گفت: ۹۰ درصد روستا‌های کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد امید معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر کشور امروز در مراسم افتتاح سالن چند منظوره ورزشی روستای اَتو در شهرستان سوادکوه با بیان اینکه سپاه همواره در سنگر مقدم کشور بوده، گفت: ۹۰ درصد روستا‌های کشور به شبکه گاز ملی متصل هستند و این به معنای رسیدن انرژی پاک به روستا‌ها و کاهش مصرف چوب و حفظ محیط زیست و جنگل‌ها است.

او با اشاره به وجود ۶۰ هزار روستا در کشور، تعداد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور را ۴۰ هزار روستا برشمرد و افزود: دولت تصمیم دارد تا سال آینده، میزان گازرسانی به روستا‌ها را به ۱۰۰ درصد برساند.

امید در رابطه با شبکه ملی اطلاعات افزود: در این دولت اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات کشور از ۱۵ درصد به ۹۵ درصد رسیده و در این بخش نیز، هدف دولت اتصال ۱۰۰ درصدی روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات است.

او گفت: با حمایت رهبر معظم انقلاب در بخش اشتغال روستایی، از محل صندوق توسعه ملی، یک ونیم میلیارد دلار بودجه برای اشتغال روستاییان درنظر گرفته شد که توانسته نرخ بیکاری روستایی را ۲.۴ درصد کاهش دهد.

امید با بیان اینکه با این اقدامات در طی دو سال گذشته برای اولین بار در کشور مهاجرت معکوس رخ داده است و جمعیت در حال بازگشت به روستا‌ها هستند، افزود: در مقطعی ۰.۹ مهاجرت از روستا‌ها را داشتم و امروز این میزان به زیر ۰.۱ رسیده است.

او با بیان ینکه پیام انقلاب ما از ابتدا توجه به مناطق محروم و روستا‌ها بوده، به برخی از اقدامات دولت در راه‌های روستایی و طرح هادی اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کشور از طریق تسهیلاتی که دولت قائل بوده، ساخته شده است و در حال حاضر، حدود ۷۵ درصد روستا‌های کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شده‌اند.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر کشور با بیان اینکه مازندران در بحث بسیج سازندگی بسیار فعال بوده است، افزود: نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان پروژه امروز افتتاح شده است و تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌ها با بسیج سازندگی وجود دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.