درخواست خانواده «یما سیاوش» از دولت برای بررسی قتل مرموز او

۱۰ روز پس از کشته شدن یما سیاوش، مجری سابق تلویزیون خصوصی «طلوع نیوز» و مشاور امور روابط عامه آمریت عمومی دفتر ریاست بانک مرکزی، خانواده او این رویداد را مرموز خوانده و خواستار بررسی آن از سوی دولت شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۰ روز پس از کشته شدن یما سیاوش، مجری سابق تلویزیون خصوصی «طلوع نیوز» و مشاور امور روابط عامه آمریت عمومی دفتر ریاست بانک مرکزی (د افغانستان بانک)، خانواده او در شکایتنامه‌ای این رویداد را مرموز خوانده و خواستار بررسی آن از سوی دولت شده است.

در این شکایتنامه که اخیرا منشتر شده آمده است که آقای سیاوش چند هفته پس از تقررش به عنوان مشاور امور روابط عامه آمریت عمومی دفتر ریاست بانک مرکزی، به طور مرموز با انفجار بمب در موتر دولتی مربوط این بانک کشته شده است.

خانواده او توضیح داده است که موتر حامل یما سیاوش مجهز به «جی‌پی اس» بوده و در پارک وسایط بانک مرکزی که توسط دوربین‌های امنیتی رصد می‌شود، نگهداری می‌شد و این موتر در روز حادثه نیز از پارک وسایط برای انتقال آقای سیاوش حرکت داده شده بود.

در شکایتنامه همچنین آمده است که اوقات رژیم کاری او مشخص نبوده و انفجار احتمالا برخلاف ادعای مسئولان بانک مرکزی و نهاد‌های امنیتی، از طریق ریموت کنترل صورت گرفته است. مسئولان امنیتی قبلا اعلام کرده بود که این رویداد ناشی از انفجار ماین مغناطیسی بوده است.

بر اساس شکایتنامه‌ی خانواده آقای سیاوش، نحوه تقرر او در بانک مرکزی نیز مشکوک بوده و او در این مقام بنا به تقاضای اجمل احمدی، سرپرست بانک مرکزی تعیین شده بود.

در شکایتنامه گفته شده است که یما سیاوش بار‌ها این تقاضا را به‌دلیل انتقادات مکرر او از اجراآت دولت در گذشته و مخالفت رشته تحصیلی‌اش با این مقام رد کرد، اما سرانجام با اصرار مکرر آقای احمدی آن را پذیرفت.

خانواده وی همچنین گفته است که نسبت به عملکرد بانک مرکزی در مورد انفجار موتر آقای سیاوش نیز مشکوک است.
خانواده یما سیاوش تاکید کرده است که در صورت بی‌توجهی دولت به پرونده قتل او، به دادگاه بین‌المللی «لاهه» شکایت می‌کند.

یما سیاوش و دو همکار دیگرش در تاریخ ۱۷ عقرب/ آبان در انفجار ماین در شهر کابل کشته شدند. مسئولیت این حمله را هنوز شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.