قاتل خاموش جان دو نفر را در نیشابور گرفت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: در ۷۲ ساعت گذشته ۱۱ نفر در نیشابور دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده و دو نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی افشارنیک رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: در یکی از این حوادث مرد ۵۰ ساله‌ای که درون تریلی اقدام به روشن کردن کپسول پیک نیک کرده بود بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داد.

او افزود: در حادثه دیگری که در خانه باغی در روستای بوژان نیشابور اتفاق افتاد چهار نفر از اعضای یک خانواده که از زغال برای گرمایش استفاده کرده بودند دچار مسمومیت شدند که یک نفر از آن‌ها فوت کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور ادامه داد: دیروز هم شش نفر از افراد یک خانواده در روستای خانشاه نیشابور دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند که با اطلاع به موقع و تلاش کارشناسان اورژانس از مرگ نجات یافتند.

افشارنیک بیان کرد: با فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی که بیشتر گازسوز هستند خطرات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن افزایش یافته است و کم نفسی، تهوع، سردرد، از دست دادن هوشیاری و سرگیجه از علایم این مسمومیت هستند که شهروندان در صورت بروز آن باید با ۱۱۵ تماس بگیرند.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.