آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی/ تنها راه شکستن زنجیره ویروس کرونا کاهش تماس‌های انسانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: دو هفته اعمال محدودیت به هیچ وجه بیماری را از بین نمی‌برد بلکه برای کاهش بار چرخش ویروس کرونا در جامعه است تا شانس مواجه افراد با ویروس کم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: دو هفته اعمال محدودیت به هیچ وجه بیماری را از بین نمی‌برد بلکه برای کاهش بار چرخش ویروس کرونا در جامعه است تا شانس مواجه افراد با ویروس کم شود.

او در خصوص بالا رفتن آمار کرونا افزود: این مسئله کاملا طبیعی است، چند هفته قبل بشدت با افزایش تعداد موارد سرپایی مواجه بودیم که منجر به افزایش بیماران بستری شد از همین رو این انتظار وجود دارد که در هفته‌های پیش رو باز هم شاهد بالا بودن آمار بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری باشیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: دو هفته تعطیلی به سبب اعمال محدودیت‌ها فرصت واقعا مغتنمی است که اگر با همراهی مردم باشد بسیار مؤثر خواهد بود.

او ادامه داد: تنها راه شکستن زنجیره ویروس کرونا کاهش تماس‌های انسانی است بنابراین می‌طلبد مردم هم همراهی خوبی داشته باشند به خصوص مهمانی‌ها و دورهمی‌ها باید متوقف شود، اگر این اتفاق رخ دهد قطع به یقین پس از دو هفته با کاهش نسبتا خوب در شیوع بیماری روبرو خواهیم بود.

شیرانی گفت: بر روی واکسن‌های کرونا مطالعات و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، چندین واکسن در دنیا وارد فاز سوم یا مطالعات انسانی شدند، واکسن مؤثر علیه ویروس کرونا ساخته شده و ظرف دو ماه آینده توزیع می‌شود، اما پیش‌بینی اینکه گستره جهانی واکسن چگونه خواهد بود و چه زمانی به دست همه افراد در کشور‌های مختلف دنیا خواهد رسید سخت است.

او افزود: نمی‌شود انتظار داشت در ایران واکسناسیون به صورت وسیع در کمتر از ۶ ماه آینده انجام شود.

شیرانی اضافه کرد: محدودیت‌های تردد درون و برون شهری از امروز اول آذر ۹۹ همزمان با سراسر کشور در استان اعمال می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، فارسان و کیار محدودیت‌ها شامل تعطیلی مشاغل گروه ۳،۲و ۴ در تمام ساعات شبانه روز، ممنوعیت ورود و خروج خودرو‌های پلاک غیر بومی در مبادی ورودی شهرها، ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در سطح شهرها، حضور یک سوم پرسنل ادارات است.

شیرانی گفت: در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی ضمن تعطیلی مشاغل گروه ۳و ۴، ممنوعیت ورود و خروج خودرو‌های غیر بومی اعمال و نیمی از پرسنل در ادارات حاضر خواهند شد.

او افزود: کارخانه‌های تولیدی و کارگری، مراکز فنی و معدن، کشاورزی و شیلات، مراکز زیرساخت‌های حیاتی، آب، برق، گاز و تلفن، مراکز خدماتی شامل اورژانس، بیمارستان، داروخانه، نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره ای، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، حمل و نقل برون و درون شهری، نانوایی، قصابی، رستوران‌های غذا بیرون بر، تعمیر گاه‌ها از جمله مشاغلی هستند که شامل اعمال دو هفته‌ای محدودیت‌های ویژه کرونایی نمی‌شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار