ممنوعیت مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها در بیماری‌های ویروسی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، نسبت به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها در بیماری‌های ویروسی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، مقاومت آنتی بیوتیکی یک تهدید جهانی بزرگ است اظهار داشت: مقاومت آنتی بیوتیکی در بین انسان ها، حیوانات و محیط زیست قابل انتقال است.

او از بیمارانی که در حال مصرف آنتی بیوتیک هستند خواست: درمان دارویی خود را حتی در طی همه گیری بیماری کرونا ادامه دهند تا از بروز مقاومت به دارو‌ها جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: توقف خودسرانه مصرف دارو‌های ضد ایدز باعث می‌شود درمان بیماری مختل و سخت‌تر شود و مقاومت دارویی بروز نماید.

او ادامه داد: مقاومت میکروبی باعث سخت شدن روند درمان می‌شود و رعایت بهداشت شخصی و شستشوی دست‌ها می‌تواند مانع از گسترش آن شود.

محمدی گفت: برای جلوگیری از بروز مقاومت میکروبی، دارو‌های آنتی میکروبیال را به موقع و تا پایان دوره درمانی، تحت نظارت پزشک مصرف نمایید.

او با بیان اینکه، مقاومت به آنتی بیوتیک‌ها به معنای عدم درمان بیماری‌های عفونی است افزود: قربانی مقاومت به آنتی بیوتیک ها، تمام رده‌های سنی در کل جهان را شامل می‌شوند.

محمدی اضافه کرد: میکروب‌ها مقاوم شده اند و درمان با آنتی بیوتیک‌ها دیگر اثربخش نخواهد بود لذا باید کمک کنیم تا با رعایت بهداشت از ابتلا به بیماری‌های عفونی پیشگیری شود.

او ادامه داد: اگر فوراً در زمینه پیشگیری از مقاومت میکروبی اقدام نکنیم در آینده، جراحت‌های جزئی و بیماری‌های عفونی کشنده خواهد شد.

محمدی در پایان از بیماران خواست: همیشه قبل از دریافت آنتی بیوتیک با پزشک و داروساز مشورت نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار