رجب طیب اردوغان: دخالت ترکیه در لیبی تنها برای یافتن راهکاری سیاسی است

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که آنکارا تنها برای یافتن راهکاری دیپلماتیک در لیبی حضور دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌ار‌تی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی، مسائل مطرح شده در خصوص قصد ترکیه برای گسترش نفوذ خود در منطقه را رد کرد و گفت: ترکیه رویکرد توسعه‌طلبی را در پیش نمی‌گیرد و در امور دیگران دخالت نمی‌کند. وی در ادامه افزود: مداخله ترکیه در لیبی کمک زیادی به احیای امید برای یک راه حل سیاسی کرده است.

اظهارات اردوغان در حالی مطرح می‌شود که اروپا بارها از حمایت‌های نظامی ترکیه از دولت وفاق ملی و نقض تحریم‌های تسلیحاتی این کشور از طریق دریای مدیترانه انتقاد کرده است.

رئیس جمهور ترکیه به درگیری های منطقه قره باغ پرداخت و گفت: به لطف تلاش‌های مشترک خود با روسیه، به یک درگیری داغ بین ارمنستان و آذربایجان پایان دادیم و در حل مشکل قره باغ که برای ۳۰ سال حل نشده بود، کمک کردیم.

رجب طیب اردوغان بار دیگر از حضور آنکارا در منطقه شرق دریای مدیترانه حمایت کرد و گفت: «به طور مداوم به تلاش‌های خود برای پایان دادن به انزوای ترک تبارهای قبرس‌ و تقسیم عادلانه منابع انرژی در شرق مدیترانه ادامه خواهیم داد». وی گفت که آنکارا  ضمن توسعه روابط خود با اروپا، آسیا و آفریقا را نادیده نمی‌گیرد.

وی این را هم گفت که محدود کردن ترکیه به یک چارچوب مشخص، از دیدگاه دیپلماتیک اشتباه و غیرممکن است.

رئیس جمهور ترکیه نهایتا، عملکرد کشورش در مبارزه با شیوع ویروس کرونا را خوب توصیف کرد و در این‌باره گفت: ما از ۱۵۶ کشور و ۹ سازمان بین المللی فارغ از زبان و قومیت حمایت کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار