عاقبت زن طماع که برای زندگی لاکچری اخلاق و انسانیت را زیر پا گذاشت + عکس

زنی که پول سرقت شده از محل کارش را صرف تعمیر خانه و خوشگذرانی و تامین هزینه های زندگی لاکچری خود کرد توسط پلیس بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اما رودز زنی که بیش از ۴۳۷ هزار پوند از کارفرمایان خود سرقت کرد و این پول هنگفت را برای ساخت یک خانه جدید و خوش گذرانی در تعطیلات اسکی خرج کرده توسط پلیس دستگیر و به ۵ سال حبس در زندان محکوم شده است. رودز از موقعیت شغلی خود به عنوان مسئول مالی یک شرکت برای دسترسی به حساب‌ها و برداشتن پول نقد در طی دو سال و نیم سوءاستفاده کرد.

وی حتی ایمیل‌های ساختگی نوشت تا به همسر خود ثابت کند که عملکرد خوبی در کار خود دارد و مبالغی که بیشتر از حقوقش به او پرداخت می‌شود برای پاداش است؛ رودز به همسر خود گفته بود که ۸۹ هزار پوند پاداش به او تعلق گرفته تا مانع از بدگمانی وی نسبت به دارایی جدیدشان شود.

تصویری از زن سارق

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط دادگاه رودز ۳۷ ساله پول سرقت شده را علاوه بر ساخت خانه جدید و پرداختن به تفریحات آنچنانی، صرف یک سبک زندگی مصرف گرایانه کرده و به ولخرجی شدید پرداخته است؛ این را می‌توان از ماشین و ساعت گران قیمتی که ۸۰ هزار پوند و ۱۰ هزار پوند برای آن‌ها هزینه کرده، فهمید.

رودز اهل وروود از توابع دورست انگلستان است و در Norco GRP که یک شرکت موفق تولید قطعات پلاستیکی قایق است کار می‌کرد. وی به عنوان مسئول مالی این شرکت فعالیت می‌کرد و سالانه ۳۰ هزار پوند درآمد داشت. اما رودز مسئولیت واریز مبالغ به حساب‌های شرکت را به عهده داشته و کارپرداز فروش نیز بود. اما او به جای پرداخت آن‌ها هزاران پوند به حساب خودش یا حساب مشترکش با لی فینی همدستش در این سرقت واریز می‌کرد.

زندگی لاکچری زن سارق از شرکت نورکو

ماجرا در ماه مه ۲۰۱۸ هنگامی که او کار خود را به دلیل یک مشکل انضباطی غیرمرتبط از دست داد به اوج خود رسید و یک ماه بعد کلاهبرداری رودز کشف شد. او که از سپتامبر ۲۰۱۴ کار خود را برای نورکو آغاز کرده بود، به جرم کلاهبرداری خود در دادگاه تاج بورنموث اعتراف کرد.

بارنابی شاو، دادستان، گفت: "خانم رودز که مسئول مالی نورکو بود، از دسامبر ۲۰۱۵ تا مه ۲۰۱۸ با انجام ۲۹ تراکنش، جمعا ۴۳۷، ۴۳۱، ۶۸ را به حسابی به نام خود و یا حساب‌های مشترکش با آقای فینی منتقل کرده است. "

این پرداخت‌ها بین هزار تا ۳۵ هزار پوند بوده و در ظاهر به نظر می‌رسیده که مانند پرداخت‌های قانونی به تأمین کنندگان شرکت است. رودز در پی تحقیقات داخلی در مورد موضوع انضباطی غیرمرتبط دیگری در ماه مه ۲۰۱۸ توسط این شرکت اخراج شد.

پس از تحقیق و تفحص‌های دقیق‌تر این شرکت به بی نظمی‌های مالی بیشتری پی برد و در نهایت نورثی مدیر عامل شرکت نورکو علی رغم دریافت پیامی از سوی رودز و التماسش برای باز داشتن او از این کار، با پلیس تماس گرفت. اینکه یک متهم از موقعیت شغلی و مسئولیت خود سوءاستفاده می‌کرد یک کلاهبرداری بود که نیاز به برنامه ریزی دقیق و سطح پیچیده‌ای داشت.

شاو پس خواندن دادخواستی از طرف نورثی گفت که این تقلب تأثیر مالی قابل توجهی را بر شرکت وارد کرده است. وی گفت: با وجود سرقت انجام شده، شرکت نتوانسته به اهداف مالی مشترک و مشخص شده برسد و به همین دلیل نمی‌توان به ۱۶۰ کارمند نورکو ۸۰۰ میلیون پوند پاداش سالیانه پرداخت کرد درحالی که آن‌ها مستحق دریافت این پاداش هستند.

اما رودز

مالکوم گیبنی با طعنه گفت که رودز که هیچ محکومیت قبلی نداشته است، می‌داند آنچه انجام داده غیر قابل توجیه است. وی گفت: "او به دلیل رشدی که شرکت در مدت زمان اخیر داشته بود خود را متقاعد کرد که به حق دریافت بیش از ۳۰ هزار پوند دستمزد خود را دارد، بنابراین پول‌هایی که سرقت می‌کرد را به عنوان پاداش تلقی می‌کرد. رودز یک خانه جدید ساخت که تمام کردن آن به یک گودال پر از پول نیاز داشت و همه چیز هم از آن جا شروع شد. او اکنون گناه خود را پذیرفته است. "

فینی ۴۱ ساله نیز به همدستی در جرایم کلاهبرداری با رودز متهم شده بود، اما پس از اینکه به دادستان دادگاه تاج ثابت کرد که هیچ اطلاعی از اقدامات کلاهبردارانه رودز نداشته، پرونده اش توسط دادستان رد شد.


بیشتر بخوانید


هنگام صدور حکم، قاضی ایان فورستر به رودز گفت: "شما به عنوان یک مسئول مالی در شرکت مشغول به کار شدید که مسئولیت آشکاری برای آن تعریف شده بود، اما خیانت تکان دهنده‌ای از اعتماد نشان دادید. شما بر اساس تقلبی که برای تامین پول نوسازی خانه، خرید هدایای گران قیمت و گذراندن تعطیلات انجام داده بودید، یک سبک زندگی را تشکیل دادید. بسیاری از مردم به دلیل طمع شما از دست رفتند و در این مرحله بازداشت شدن شما اجتناب ناپذیر بود. "

پس از آن، مارک نورثی، مدیر عامل Norco GRP، گفت: "این نتیجه درست است و خوشحالم که به خوبی این موضوع خاتمه یافت." جلسه دادرسی مربوط به درخواست جرم در تاریخ دیگری برگزار می‌شود تا مشخص شود رودز چه مقدار پول باید به شرکت نورکو برای جبران سرقت‌هایش پس دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار