اولین بازدید هیئت صهیونیستی از سودان پس از توافق عادی‌سازی

بنابر اعلام رسانه‌ها، هیئتی از مقامات رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از توافق عادی‌سازی از سودان بازدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر اعلام رسانه‌ها یک هئیت از اعضای رژیم اشغالگر امروز (دوشنبه) برای اولین بار پس از توافق عادی‌سازی از سودان بازدید کرده است.

پس از امارات و بحرین، سودان سومین کشور عربی است که طی حدود سه ماه اخیر به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام برداشته است.

گفته می‌شود این معامله سیاستی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای پوشاندن ضعف عملکرد و ناکامی در دیپلماسی خارجی خود و به منظور دستیابی به پیروزی‌های دیپلماتیک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سوم نوامبر اتخاذ کرده است.

این توافق واکنش‌ها مختلفی را به دنبال داشته است. به طور مثال، به دنبال عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی، معترضان  سودانی به خیابان‌ها آمده و تصمیم حکومت فعلی را برای پیروی از امارات و بحرین در ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل محکوم کردند.

همچنین حزب الله لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای توافق عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. این درحالیست که امارات از توافق عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی استقبال کرده است. امارات در بیانیه خود در این باره گفت: «از تلاش‌های آمریکا و جمهوری سودان و دولت اسرائیل برای دستیابی به این توافق تاریخی تقدیر می‌کنیم و امیدواریم که این اقدام تاثیری مثبت در عرصه صلح و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار