افزایش قیمت پوشک، اشک والدین را درآورد!

مشکل بازار پوشک از حدود ۲ هفته قبل شروع شد، کمبود بازار برطرف شده، اما قیمت‌ها هنوز هم بالاست.

افزایش قیمت پوشک، اشک والدین را درآورد!به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک ماه گذشته شاهد افزایش قیمت در بسیازی از اقلام اساسی بودیم. از گوشت و مرغ و برنج گرفته تا اقلامی مثل پوشک بچه و روغن. افزایش قیمت‌هایی که در نهایت واکنش مقام معظم رهبری را به همراه داشت و ایشان این افزایش قیمت‌ها را غیر قابل توجیه دانستند.

بازار سراسر کشور این روزها شاهد افزایش قیمت پوشک تا حدود ۲ برابر و کمبود این محصول در بازار است. کمبودی که از کاهش تولید ناشی نشده و به احتکار و سوداگری در بازار مربوط می‌شود. بنا‌بر گفته فعالان بازار پوشک‌هایی که در بازار کمیاب شده، محصولی که پیدا می‌شود اما نه با قیمت مصوب و این به معنای سودجویی عده‌ای در این حوزه است. محصولی ضروری و پر مصرف که دستیابی به آن برای مردم مشکل ساز شده است.

اگر چه فعالان حوزه تولید این کمبودها را نپذیرفتند و دلیل آن را سوداگری عده‌ای خاص در این حوزه می‌دانند. محمد مهاجر نایب رئیس انجمن صنایع سلولزی ایران در جلسه‌ای که با وزیر صمت داشتیم مشکلاتی که سر راه صنعت سلولوزی کشور بوده و هست و تا حدودی به تحریم‌ها و مشکلات ارزی مربوط می‌شود، بررسی شد. صنعت سلولزی ظرفیت تولید بیش از مصرف کشور را دارد و مشکل کمبود در بازار نیست.

مهاجر بیان کرد: رصد سازمان حمایت نشان می‌دهد کمبودی در بازار نیست بلکه سودجویانی که عرضه را کاهش می‌دهند باعث افزایش تقاضا در بازار شده اند و در نهایت باعث ایجاد اختلال در سطح عرضه می‌شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تولید کنندگان داخلی هم قیمت محصولات خود را با توجه به افزایش قیمت ارز نیمایی زیر نظر سازمان حمایت و با حداقل میزان ممکن افزایش خواهند داد. اگر افزایش قیمت نامعمولی وجود داشته باشد سازمان حمایت ورود کرده و برخورد خواهد کرد.

۶۷ درصد از مواد اولیه تولید پوشک، وارداتی است

او تصریح کرد: حدود ۶۷ درصد از مواد اولیه تولید پوشک، وارداتی است که از کشور‌هایی مثل اسکاندیناوی و آمریکای شمالی تامین می‌شود. مواد دیگری هم وجود دارد که ۱۰۰ درصد وارداتی بوده و وابستگی زیادی به نرخ ارز دارند. حداقل کار ممکن کاهش میزان سود تولید است که انجام شده است. مواد اولیه داخلی هم از طریق بورس خریداری شده و در چند مدت اخیر افزایش قیمت زیادی داشته است.منابع چوب محدود کشور ما توان تامین نیاز تولید را ندارند.


بیشتر بخوانید


موضوع تامین مواد اولیه دغدغه این روز‌های تمام تولیدکنندگان کشور است. مواد اولیه داخلی و خارجی آنچنان که باید به دست تولید کننده‌ها نمی‌رسد و همین باعث ایجاد اختلال در بازار‌های مختلف می‌ود و حالا نوبت به پوشک رسیده است. این محصول در چند ماه گذشته افزایش قیمت بیش از ۱۰۰ درصدی داشته و این روند افزایشی کماکان ادامه دارد. این اختلاف قیمت باعث ایجاد شبکه دلالی و سوداگری در این حوزه شده است.
 
افزایش قیمت پوشک، اشک والدین را درآورد!

افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولوزی وزارت صمت در جمع خبرنگاران درخصوص نتیجه جلسه وزارت صمت درباره پوشک اظهار کرد: با حضور وزیر صمت و معاونین وزیر و با مشارکت بخش خصوصی جلسه‌ای داشتیم تا موضوع پوشک به طور کامل مورد ارزیابی قرار بگیرد. اظهاراتی خلاف واقع درباره میزان نیاز و کمبود در بازار بازگو شده بود در حالی که طی بررسی‌هایی که از بازار داشتیم کمبودی از این محصول در بازار وجود ندارد.

او ادامه داد: حدود ۱۱۸ هزار تن تولید پوشک و بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن مصرف در کشور داریم. مشکل اخیر این واحد‌ها تامین مواد اولیه و تخصیص ارز بود که محدودیت منابع ارزی برای تمام واحد‌ها وجود دارد. با توجه به این که ۷۰ درصد مواد اولیه پوشک از طریق واردات و حدود ۱۰ درصد آن از طریق رقابت در بازار بورس تامین می‌شود، قیمت‌ها متناسب با افزایش نرخ ارز نیمایی، تغییر کرده است. این تغییر قمیت‌ها منطقی و با نظارت سازمان حمایت بوده است.

ظرفیت اسمی تولید پوشک حدود ۵۱۸ هزار تن

محرابی گفت: موضوع تامین ارز از محل صادرات و ارز متقاضی مطرح شد و هماهنگی‌های لازم در این حوزه انجام خواهد شد تا با ارائه بسته‌های حمایتی مواد اولیه تولید کنندگان تامین شود. تمام هماهنگی‌ها انجام شده و کالا‌های دپوشده در گمرک به تناوب ترخیص شده است.

مدیر دفتر صنایع نساجی و سلولزی وزارت صمت بیان کرد: از ۱۵ قلم مواد اولیه تولید این کالا حدود ۱۰ قلم وارداتی است. امسال حدود ۶ قلم از اقلام وارداتی تولید پوشک برای داخلی سازی در نظر گرفته شده و فعالیت برای انجام این کار آغاز شده است. ظرفیت اسمی تولید پوشک حدود ۵۱۸ هزار تن است که در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار تن از آن را استفاده می‌کنیم.

او با تاکید بر کیفیت محصولات داخلی و قابل رقابت بودن در بازار‌های خارجی تصریح کرد: طی سال‌های تحریم صادرات داشتیم، اما نه به میزان ظرفیتی که در کشور وجود دارد. محدودیت‌های واردات مواد اولیه وجود دارد، اما استفاده از ارز متقاضی می‌تواند شرایط تولید کنندگان را بهبود ببخشد.

محرابی تاکید کرد: تغییر قیمت‌ها منطقی و با نظارت سازمان حمایت بوده است و با افزایش تولید می‌توانیم کاهش قیمت تمام شده را داشته باشیم. متاسفانه مردم همکاری لازم ندارند؛ انتشار خبری که حتی به غلط گفته شده باعث افزایش چشمگیر تقاضا و اختلال در سطح عرضه می شود.

او تاکید کرد: کمبودی در حوزه پوشک نیست و اگر اختلالی در سطح بازار وجود دارد به دلیل سوداگری‌ها و اتفاقاتی از این قبیل است و به زودی بازار آرام خواهد شد.

اما این داخلی سازی‌ها تا مدت‌ها به مرحله تولید نمی‌رسد و بازار امروز تشنه به تولید است؛ بدون مواد اولیه بازار آرام نخواهد شد پس باید مشکل برطرف شود. وزیر صمت برای حل این مشکل امکان واردات با ارز متقاضی و ارز حاصل از صادرات حل کرد. چند مدت قبل رزم حسینی وزیر صمت خبر آزاد شدن این شیوه از واردات را اعلام کرد و این می‌تواند به معنای تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید باشد.

افزایش قیمت پوشک، اشک والدین را درآورد!

با اعلام این خبر مشکلات تولید و کمبود‌های بازار برطرف می‌شود، اما افزایش قیمت‌ها کماکان پابرجا خواهد ماند. وابستگی ۷۰ درصدی این محصولات اختلالی است که به راحتی می‌توان آن را برطرف کرد. با این حال سعید صارمی معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت چند روز قبل از کاهش تدریجی قیمت پوشک بچه در بازار خبر داد و گفت: در حوزه تولید پوشک بچه مشکلی نداریم، اما ۷۰ درصد از مواد اولیه تولید پوشک وارداتی و متأثر از نرخ ارز است و به علت کمبود این مواد قیمت پوشک در هفته‌های اخیر بالا رفته بود.

او از برنامه ریزی برای متعادل شدن قیمت پوشک خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد ترخیص این مواد از گمرکات به صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای این موضوع را نیز تأمین کند.

معاون دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اضافه کرد: همچنین در راستای قطع وابستگی و خودکفایی تمهیدات لازم برای تولید داخلی مواد اولیه پوشک که امکان تولید داخل دارند انجام شده است. با تمهیدات و مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش تدریجی قیمت پوشک خواهیم بود.

او گفت: در حوزه نظارت بر بازار نیز پوشک بچه جزو طرح‌های نظارتی و مشمول تشدید بازرسی‌ها خواهد بود و با متخلفین در این بخش برخورد قانونی خواهد بود.

علی رغم اظهارات مسئولان وزارت صمت مشکل افزایش قیمت پوشک کماکان پابرجاست و خبری از کاهش قیمت نیست. افزایش فرایند ترخیص مشکل کمبود این کالا را تا حدود زیادی برطرف کرده و این محصول به راحتی در دسترس مصرف کنندگان آن قرار گرفته است اما قیمت‌ها همان قیمت‌های عجیب و غریب است. این محصول افزایش قیمت حدودا دو برابری در بازه بسیار کوتاهی تجربه کرد و این قیمت، قصد پایین آمدن ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیان
۱۳:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
با سلام.اگر ستونی برای نظر گذاشتید همه ی نظرها را چاپ کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
آخه دوتا بچه کوچک ماهی فقط حدود700هزارتومن پول پوشکشو ن میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
واقعا دیگه بدبخت کردین مردمو چه وضعشه ماهی یک میلیون تومان هزینه پوشک و شیرخشکه. علنا دارین به مردم توهین میکنین یکمی فقط خجالت بکشین ... متاسفم ... من که هر روز متاسف میشم بقیه هم همینطور ... دل مردم خونه خون
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۲:۴۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
ای خداااااااا واقعا امروز اشک من درآمد سه برابر شده قیمتش آخه از کجا بیاریم جگر مون کباب شده از این بی قانونی ها
میان میگن درستش میکنیم هیچ کاری نمیکنن ما میمونیم و این قیمتهای خانمان سوز
Germany
مممممم
۲۳:۲۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
خدا بگم چکارتون کنه آخه پوشک بچه 140,هزار تومان چه خبرتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
لطفا قیمت ها را به سقف که چه عرض کنم ... به فضا برسانید .
Germany
شیلا
۱۹:۰۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
دنیا دار مکافاته........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
شمادرنظرداشته‌باشین‌یه‌نفرباحقوق۳میلیون‌درماه‌پول‌میگیره‌ یک میلیون اجاره بده بایه‌بچه‌۵و۶‌ماهه‌هم‌داره‌هفته‌ای‌۲بسته‌هم‌پوشک‌مصرف‌بچه‌اش‌باشه‌ ماهی‌حداقل ۸۰۰تا۱میلیون‌ بابت‌پوشک‌بچه‌میشه‌ ماهانه هم ۸تاشیرخشک‌مصرف کنه ۴۰۰تومن‌هم‌بابت‌شیرخشک‌‌بچه‌هزینه‌بشه پول آب‌وبرق‌گاز‌وتلفن‌وشارژ‌ساختمان هم‌۵۰۰تومن‌بدیم‌بنظرتون‌ ازکجا‌بایدبیاریم‌بخوریم توراخدابفکرملت باشیدبفکر مردمانی که درآمدندارن باشید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۳۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
خواهش مندم دیگه این گرونی روتموم کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد زارع
۰۸:۵۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
تقدیر و تشکر از مدیران شرکت مای بی بی
پسرم در قرعه کشی برنده یکسال مای بی بی شد و از طرف شرکت آنان را درب منزل تحویل ما دادند.رفتار پرسنل بسیار مودبانه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
گرانی بیداد میکند .
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی
۰۱:۳۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
والا من بچه کوچک دارم شوهرم کارگر هفته ای یکی مای بی بی میگیرم سایز ۴
۹۸ هزارتومان کرونا بهانست وسایلو گرون کردین ما چکار کنیم از نداری کرونا بگیره بمیریم بهتر تا فقرو نداری
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۳۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
تورو خدا رسیدگی کنین این طفل معصوم ها گناه دارن، آخه بچه بدون پوشک مگه میتونه زندگی کنه؟ من خودم به بچم پارچه زدم آدم پرافاده ای نیستم اما بچه بیچاره داغون شد پوستش زخم شد... تورو خدا پوشکو ارزون کنین مرغ و گوشت نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
خدایا ممنونم از اینکه در دهه 60 به دنیا اومدم و سپس به مدرسه رفتم و بعد از آن به دانشگاه
اگر در این دوران بود به دنیا امدن یا مدرسه رفتن یا دانشگاه رفتن باید چه خاکی بر سرمان می ریختیم
خدایا خیلی خیلی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
نابود شن الهی اولین چیزی ک تو ایران گرون شد از همین پوشک شروع شد دقیقا همتون یادتون ?? بعدش رب گوجه بود خدا ازتون نگذره ولا کرونا زورش ب کارخونه دارا وتولید کنندگان نمیرسه مث اینکه فقط واسه فقیر وفقراس با کرونا میخان فقرو از جامعه پاک کنن
Iran (Islamic Republic of)
فتحی
۲۳:۵۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
من که واسه بچم از همون اول پوشک مای بی بی استفاده میکردم, دو ماهه بعد از گرون شدن وحشتناک پوشک اکثرا کهنه میبندم و مصرف پوشک رو کم کردم. اگه هم از پوشک استفاده کنم دیگه از این برند نمیخرم.چون بی نهایت بی رحم و بی انصاف هستن و کافیه دو تا کارخونه ی بزرگ قیمت محصولاتشون رو ببرن بالا تا بقیه ی کارخونه های کوچیک هم از اینا تقلید کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
نصف شهر گشتم بخاطر قرص مفنامیک اسید ۲۵۰ ، چهار بسته خریدم. از۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ قیمتش متغیر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
روغن . پوشک . گوجه. مرغ . گوشت . تخم مرغ . برنج .شکر. خونه . قبض اب و برق همه چیز گرون شده. اونوخت همه کسب و کارا تعطیل دولت هم لطف کردن ماهی صد تومان به مدت چهار ماه میخات به مردم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
واقعا خجالت نمیکشین میگین فلان چیز گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
بخدا خسته شدیم یک روز مرغ نیست یه روز روغن نیست یک روز پوشک نیست کاش یه روز هم از خواب بیدار شیم این مسولان بی لیاقت نباشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
پس بچه بیگناه چیکار کند؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۳:۲۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
از بس عاجزانه خواهش میکنیم مسولین هم لیاقت زندگی ما رو همون عاجزانه میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
چرا بچه دار میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سازمان حمایت(بخوانید سازمان خیانت ) در بازار چه می گذرد؟
Iran (Islamic Republic of)
معذب
۲۳:۱۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
ضرر و زیانی که این ملت خورده در هیچ جای تاریخ تکرار شدنی نیست
فقط تورم و بدبختی و فقر و نداری

این دولت لیاقت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
این اخطاری هست برای کسانی که قصد بچه دار شدن دارن
اونوقت میان کارشناسی میکنن که چرا جمعیت داره پیر میشه!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
ممنون بابت کمک به فرزندآوری و رشد جمعیت.....
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۲۲:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
خدارو خوش نمیاد هر چی درمیاریم باید بدیم پوشک هیچی نمیمونه مرغ هم آرزو شده
Iran (Islamic Republic of)
مردم ایران
۲۲:۲۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
مشکل تولید کردن داخلی و واردات نیست! مشکل اینجاست حتی تمام این مشکلات اگه حل بشه، قیمت ارزان نمی شه که هیچ، حتی بر نمی گرده به قیمت قبل!
افزایش قیمت ها در داخل کشور مثل آچار بکس جغجغه ای می مونه، فقط سفت و سخت می کنه، نمی شه باهاش پیچی رو باز کرد مگر اینکه یکی ضامنشو برگردونه بذاره رو حالت چپ گرد.
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
بعد هی تبلیغ فرزند اوری میکنید.یارو شکم خودشو نمیتونه سیر کنه بعد جطور بچه بیاره توو این اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۲:۱۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سلام
خانواده های دارای فرزندان معلول علی الخصوص معلولین ذهنی زیر بار گرانی ها کمر شان خمیده و قامتان شکسته شده
هر بسته پوشک ایزی لایف ایرانی 18 تایی 130 الی 150 و خارجی الی ماشاالله..
داروها نایاب و به شدت گران...
هزینه های درمان و کاردرمانی و گفتار درمانی...
خدایا به مسؤلین ما خیر دنیا و آخرت عطا بفرما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
اگر با احتکار کنندگان همانند سربازان فرار از جنگ برخورد شود اینقدر بازار آشفته نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
مردم خوبی نیستیم واقعا خوب نیستیم همه جاه طلب و ثروت اندوز شدن هیچ کس به فکر کسی دیگری نیست
Iran (Islamic Republic of)
Atefe
۲۱:۴۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
روزانه قیمتا داره زیاد میشه واقعا زندگی کردن داره هر روز سخت تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
ب خدا ی هفته پیش خریدیم ۹۴ الان رفتیم گفتن ۱۵۰ همین یکی بچه ک آوردیم ب هفت پشتمون بسه ب خدا موندیم توش روز و شبمون شده گرانی و نداری و بیکاری ما کجای این دنیاییم آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
کی جواب اشک نوزاد ها رو میده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
بچه دار شدن ممنوع!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
با سلام یی فکری بحال ما مادرا بکونن از گرونی پوشاک مردیم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
خون هم گریه کنیم فایده نداره ،قیمت پایین تر نمیاد و فقط باید نظاره گر باشیم و هیچ کاری هم از دستمون برنیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
شما انگار تو این مملکت نیستید .اشک پدر و مادرها خیلی وقته درومده.از روزی که تدبیر امید را به ملت تزریق کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
یه مملکت بی درو پیکره اصلا صاحب نداره هرکی هرکیه
هرکی هرجور دلش میخواد قیمت میذاره
پوشکی که میگرفتم ۷۵ هزارتومن شده ۱۳۵ هزارتومن
مرغ کیلویی ۱۲ هزار شده ۳۵ هزار
هر روز قیمتا افزایش پیدا میکنه
کی میخواد جلوی اینارو بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۴۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
تمام دولت ها و کشورها چک کنید برای بچه دار شدن چه خدمات و امکانات رفاهی میدهند تا نسل کشورشان جوان باشه بعد در ایران برعکس شده
علت اصلی مهاجرت ها نبود خدمات رفاهی و امکانات زندگی همه چیز گران شده و مسئولین فقط تظاهر به نظارت میکنند در عمل هیچ کاری انجام نمیشه یکم به فرمایشات رهبر گوش بدید حضرت آقا نصیحت ها و تذکراتشان بی دلیل نیست مسئولین به خودتون بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
زمون قدیم که پوشاک نبود مادرامون چیکار میکردن حالا که گرون شده خوبه که عروس خانوم ها برن از مادراشون بپرسن که چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
یه بسته پوشک سی تایی معمولی 100 تومن مگه ما چقدر پول داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
مشکل ما بازاریان بی انصاف است در همه رده ها. این وسط فقط کارگران و کارمندان چند اداره مثل بهداشت و آموزش و بهزیستی ... دارن له می شن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
پوشک سی و دو تایی قیمت چهل خردی شده صد و بیست تومن!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
خوب چرا اصلا بچه بیارید که اشکتون درآد تازه این یه قلمشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
از بس پوشک گرون شده دیگه زورم نمیرسه بخرم رفتم دو بسته از پوشکهای پلاستیکی خریدم روزها کلا پلاستیکی برای پسرم استفاده میکنم که قابل شستشوئه شبها هم یدونه پوشک یکبار مصرف میبندم بهش پاهاش تاول زده پماد بهش میزنم چاره دیگه ای ندارم با 2 تومن حقوق چجوری میشه زندگی کرد اخه
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۹:۲۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
خواهشا دیگه نیایید بگین فرزندآوری کنید. همه جوره دارن قیمتارو بالا میبرن دیگه چیزی نیست که قیمتش مناسب باشه. درآمدا هیج جوره با خرجا نمیخونه. یه قلم فقط یه پوشک باید ماهی خداتومن براش بزاری کنار دیگه بماند خرجای دیگه بچه. کشورای دیگه برای اینکه خانواده هارو به فرزندآوری تشویق کنن چقدر حمایتشون میکنن واسه ما خانواده هارو پشیمونم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
از پارچه استفاده کنید برگردید به ۳۰ سال پیش که پارچه رو ۱۰۰ بار استفاده می کردن و می شستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
نسل جوان اخه اگر بخواهند کهنه را بشورند چه کسی با موبایل توی فضای مجازی ولگردی یا وبگردی کند ؟در قدیم ماشین لباس شویی و ظرف شویی و جارو برقی و....نبود ولی زن ها اهل زندگی بودند و طلاق کم بود ولی امروز...نیاز به تعریف ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
توئ جهانی ب این‌مدرنی مث انسان های ۱۰۰ سال قبل برخورد کنیم مث انسان هایی ک سوار حیوان میشدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
کی بشوره؟؟؟ اینو بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
امیدوارم با تمام توان پیگیری کنید و مشکل مردم حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
چشم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
یه زمانی یه امیدی داشتیم به زندگی به خونه دار شدن پس بچه دار شدیم ولی متاسفانه الان دیگه خونه شده رویا دست نیافتنی و زن وبچه نگه داشتنم شده ذلت مسئولین لطفا یه فکری کنند دیگه زنده موندن هم فایده نداره چون مرگ با عزت بهتر از زندگی را ذلته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
قربونت برم اینکه مسئولین نباید انقدر بیخیال باشند سرجای خود، ولی دیگه ما هم نباید انقدر ناامید باشیم و فکر کنیم خوشبختی یعنی مادیات داشتن
من خودم نه ماشین دارم نه خونه، یه بچه پوشکی هم دارم و حقوقمم زیر دو تومنه ولی شکر خدا خوشم و از زندگی لذت می برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
اینجوری میخواید جلوی پیر شدن کشور رو بگیرید معلوم هر کسی این خبر ها رو بخونه جرات نمیکنه حرف ازدواج رو بزنه ..همه حرفها تو این کشور تناقض داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
شما بگو چی گرون و کمیاب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
فعلا زورشون فقط به ماشين رسيده نميدونن داره از جايي ديگه جبرانش ميكنن ، ملت ساده كه فكر ميكنن با انتخابات يه كشور ديگه چه معجزه هايي ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
مگه آدم دیوانه است که بخواد تو این وضعیت بچه بیارد خودمان هم زیادیم عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
کمرمون شکست از این گرونی به دادمان برسید
Russian Federation
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
بخاطر همین مسائل هست که ما الان جامعه ای جوان داریم و تولدها بسیار است
Iran (Islamic Republic of)
حکمت
۱۸:۲۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
yjcگرانی سنوگرافی وازمایشات دوران بارداری رو پیگیری کن.البته اگر اجازه داشته باشی برای مردم قدمی برداری
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
مشکل اینه تولید کننده دنیال اینه که کم شه انبار میکنه که گرونتر بفروشه، حالا کمبود برطرف شده باشه یا نشده باشه با قیمت گرونتر توی بازار پخش میکنه هیچکس هم پیگیری نمیکنه که چرا وقتی کم بود انبار کردن تا این کمبود تشدید شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
این گرونی پوشک با زبون بی زبونی یه معنی دیگه هم داره اینکه : مگه مجبوری بچه دار بشی یعنی کات کردن نسل ایرانی ... یعنی بچه بی بچه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۱۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
یه عمری مادرای ما با کهنه بچه بزرگ کردن خیلی هم سالمتر بودن بچه ها حالا هم همین کار بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
عزیزم اون موقع مثلا امنیت هم بیشتر بود حتی قشر ضعیف هم آپارتمان نشین نبود و یه حیاط کوچولو داشت
الان مادر هم باید بچه رو بیرون ببره و مواظب باشه دزد نبرتش و هم تو مواقع داخل آپارتمان مواظب باشه صدای بچه همسایه های دیگرو اذیت نکنه
درسته کهنه شوری سخته اما حالا هم همچین بچه داری آسون نشده حتی با پوشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
از مردم دیگه جیزی نموده با این بی تدبیری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
بعد میخوایم با این وصع نسلمون ادامهدپیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
چرا باید نسلمون ادامه پیدا کنه؟ چه لزومی داره؟ طبیعت خودش انتخاب می کنه که نسل چه کسانی و چه موجوداتی ادامه پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سلام لطفا رسیدگی کنید دیگه چقدر استرس و فشار هم استرس کرونا و هم گردونه که واقعا کمر شکن هسته از عاجزانه تقاضا میکنم یکم به فکر ما مردم باشید و پیگیری کنید به خدا دیگه خسته شدیم
آخرین اخبار