زیستگاه‌های آبی مهاباد میزبان ۲۶ هزار بال پرنده شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: زیستگاه‌های آبی این شهرستان هم‌اکنون میزبان ۲۶ هزار بال پرنده آبزی و کنارآبزی است.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۸ درصد افزایش یافته است وضعیت تالاب‌ها و منابع آبی این شهرستان مطلوب است.

سخنور افزود: هم اکنون ۲۶ هزار پرنده آبزی و کنارآبزی در زیستگاه‌های آبی استان حضور دارند.

او اضافه کرد: امسال بارش‌های مناسب پاییزی باعث افزایش تراز آب زیستگاه‌های آبی و احیای تالاب‌های این شهرستان شده و به همین دلیل در مقایسه با سال گذشته حضور پرندگان مهاجر در این زیستگاه‌ها افزایش یافته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: ورود پرندگان مهاجر به زیستگاه‌های آبی این شهرستان از اواخر شهریور هر سال شروع و تا دیماه که فصل سرما و یخبندان شروع می‌شود، ادامه دارد.

سخنور ادامه داد: در اواسط فصل پاییز ۲ هزار بال غاز خاکستری در دل هشتمین کریدور بین المللی زیستگاه پرندگان فرود آمدند.

او گفت: این پرندگان نخستین دسته از غاز‌های مهاجر هستند که با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی و آغاز فصل سرما و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب اسکان، وارد این تالاب بین‌المللی شدند.

مهاباد دارای ۶ تالاب است که شامل تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان»، «قوپی‌باباعلی»، تالاب دایمی «حسن‌خان» و تالاب‌های فصلی «گروس»، «داشخانه» و «قره‌قشلاق» می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.