قلع و قمع درختان بلوط در زاگرس

نبود نظارت در منطقه حاجی کمال زاگرس نه تنها موجب قلع و قمع درختان بلوط شده، بلکه حالا حیات دیگر موجودات را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یزدانی، دهیار روستای حاجی کمال در شهرستان ایذه گفت: در نبود نظارت و نگهبانی از مناطق زاگرس، درختان بلوط این منطقه ناجوانمردانه قلع و قمع می‌شوند.

او افزود: پس از آنکه تنها نیروی حفاظتی محیط زیست این منطقه اخراج شد، رفت و آمد متعدد افراد غیربومی، قاچاق چوب درختان بلوط را تشدید کرده و لازم است که نیرو‌های حراستی و حفاظتی محیط زیست ایذه، نظارت‌ها را افزایش دهند.

یزدانی با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر به دلیل نبود جنگلبان، درختان بلوط به شکل بی سابقه‌ای از سوی گله داران غیر بومی و عشایر کوچ رو بریده می‌شوند، بیان داشت: این مسئله باعث شده تا نه تنها درختان در امان نباشند، بلکه پرنده گان و دیگر حیوانات منطقه نیز از بی رحمی شکارچیان آسایش نداشته باشند که این موضوع حیات گونه‌های این ناحیه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۱۴:۳۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
باحتمال خیلی زیاد بجای درختان بلوط که تبدیل به زغای میشودمثل مازندران در قطعات ده هکتاری میخواهند گلخانه ایجاد کنند! !!!!
علی برکت الله