به خشونت کشیده شدن اعتراضات فرانسوی‌ها علیه خشونت پلیس

در حالی که اهالی پاریس در اعتراض به خشونت پلیس این کشور به خیابان‌های این شهر آمدند، نیروهای امنیتی به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که فرانسوی‌های مقیم پاریس علیه خشونت پلیس این کشور علیه یک شهروند سیاه‌پوست به خیابان‌های پاریس سرازیر شدند و تظاهرات صلح‌آمیزی را برگزار کردند، نیروهای امنیتی به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب کرده و با آن‌ها درگیری شدند.

خشونت اخیر پلیس فرانسه علیه یک شهروند سیاه‌پوست در این کشور،  موجب افزایش فشار‌ها بر دولت و رئیس جمهور فرانسه شده است.

امانوئل مکرون در واکنش به انتشار ویدئویی از خشونت علیه شهروند سیاه پوست فرانسوی از سوی پلیس فرانسه گفت: این فیلم همه ما را شرمنده کرد.

هزاران معترض به راهپیمایی مسالمت آمیز پرداختند، در این بین چندین گروه کوچک با پلیس درگیر شدند. دو اتومبیل، یک موتور سیکلت و مصالح ساختمانی به آتش کشیده شد که ابر‌های دود سیاه ناشی از آن از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است.

هزاران نفر نیز در لیل، رن، استراسبورگ و سایر شهر‌ها هم راهپیمایی کردند.

این اعتراضات در پی انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته از ضرب و شتم چند دقیقه‌ای «میشل زکلر» تهیه کننده موسیقی سیاه پوست از سوی سه افسر پلیس در پاریس در ۲۱ نوامبر رخ می‌دهد.

اعتراضات اخیر همچنین بازتاب عصبانیت خبرنگاران نسبت به پیش نویس قانونی را که باعث می‌شود حق آن‌ها برای گزارش از خشونت پلیس محدود می‌شود، بوده است.

در این لایحه، پخش تصاویر افسران پلیس در شرایط خاص جرم محسوب می‌شود، که  مطبوعات فرانسه را محدود می‌کند.

بسیاری از معترضین دست‌نوشته هایی با شعار‌هایی مانند «چه کسی از ما در برابر پلیس محافظت می‌کند» و «خشونت پلیس را متوقف کنید» را حمل کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار