انکار رسمی، اذعان غیررسمی؛ رژیم صهیونیستی درباره ترور شهید فخری‌زاده چه می‌گوید؟

پس از ترور دانشمند هسته‌ای ایران، مقامات رژیم صهیونیستی اظهارات مختلفی درباره این عملیات تروریستی اعلام کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در تازه‌ترین موضع‌گیری مقامات رژیم صهیونیستی درباره ترور دانشمند برجسته ایرانی، «اِلی کوهن»، وزیر اطلاعات این رژیم، ضمن تکذیب اشاره تلویحی نتانیاهو به ترور شهید فخری ‌زاده مدعی شد: «منظور نتانیاهو ترور فخری‌زاده نبود...اما ما هم از کشته شدن فخری ‌زاده متأسف نیستیم، حذف او به خاورمیانه و کل جهان کمک می‌کند.»

اشاره این مقام صهیونیستی به اظهارات نتانیاهو دقایقی پس از ترور شهید فخری‌زاده است. لحظاتی پس از ترور فخری ‌زاده نتانیاهو با انتشار ویدئویی اعلام کرد : «...این هفته کارهای زیادی انجام دادم ،اما نمی‌توانم درباره آنها با شما صحبت کنم».

به نوشته تایمزِ اسرائیل منظور نتانیاهو از این جمله احتمالا سفر مخفیانه‌اش به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان بوده است.

همزمان وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هم در نخستین واکنش رسمی خود به ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران مدعی شد «این ترور نه تنها به نفع اسرائیل بلکه به نفع منطقه و جهان بود.». «یووال اشتاینیتز» عضو کابینه امنیتی این رژیم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «کان» مدعی شد: «این ترور تاثیر زیادی بر برنامه هسته‌ای ایران خواهد گذاشت؛ برنامه‌ای که هدفش نابودی ماست، زیرا برای تمام جهان سودمند است که ایران نتواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند».

وزیر انرژی اسرائیل در ادامه این مطلب مدعی شد: تصوری ندارم که چه کسی عملیات ترور را انجام داده است زیرا این اقدام تاثیر زیادی بر برنامه هسته ای ایران خواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید


دیروز نیز  «یک مقام ارشد صهیونیست که سال‌ها در برنامه ردیابی فخری‌زاده مشارکت داشته» در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز  گفته است: «جهان باید به خاطر ترور پدر برنامه هسته‌ای و نظامی ایران از اسرائیل تشکر کند.». این مقام صهیونیست همچنین گفته است: «تل‌آویو همچنان به اقدامات خود برای توقف جاه‌طلبی‌های اتمی ایران ادامه می‌دهد.

شهید فخری‌زاده عصر روز جمعه در عملیاتی تروریستی در اطراف تهران هدف قرار گرفت و شهید شد. حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، دیروز رژیم صهیونیستی را به انجام این اقدام وحشیانه متهم کرد و وعده داد ایران در زمان مقتضی واکنشی درخور به آن نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
چرا جا زدن ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چرا يهو جا زدن ؟
آخرین اخبار