بازداشت ده‌ها نفر در جریان اعتراضات در بلاروس

در جریان اعتراضات در پایتخت بلاروس، ده‌ها نفر بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، مقامات بلاروس در جریان اعتراضات ضد دولتی در مینسک، ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

بر پایه این گزارش، هزاران معترض تجمعاتی را در مینسک، پایتخت بلاروس برگزار کردند و دست کم ۱۰۰ نفر بازداشت شده اند.
طبق اعلام دویچه وله، مخالفان امروز یکشنبه از هواداران خود خواسته بودند تا در گروه‌هایی کوچک در مناطق مختلف پایتخت، حضور پیدا کنند.

دویجه وله همچنین اعلام کرد پلیس ضد شورش به منظور شکست اعتراضات در خیابان‌ها حضور داشت؛ همچنانکه مقامات بلاروس ایستگاه‌های مترو را بسته و پوشش خطوط تلفن همراه را قطع کرده بودند.

برخی سایت‌های خبری گفته اند پلیس از گاز اشک آور در برخورد با معترضان استفاده کرده است و برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، از بازداشت معترضان و داخل کردن آن‌ها به وانت‌هایی حکایت دارد.

از ماه اوت، تظاهرات‌هایی علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس و پس از پیروزی او در انتخابات به وقوع پیوسته است.
اعتراضات در بلاروس چند روز قبل از برگزاری انتخابات در ماه مرداد آغاز شد. لوکانشکو مجددا پیروز انتخابات شد، اما ناآرامی‌هایی بلاروس را فرا گرفت، رئیس جمهور این کشور بار‌ها بر نقش مستقیم آمریکا در حمایت از آشوب‌های خیابانی انتقاد کرده بود.

آلکساندر لوکاشنکو، در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به ریاست جمهوری بلاروس برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

از زمان اعتراضات در بلاروس و پس از شکست «تیخانوفسکایا» در برابر الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، بلاروس دستخوش ناآرامی‌ها و اعتراضات است. رهبر مخالفان دولت بلاروس با جعلی خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار آن شده است که اتحادیه اروپا دولت لوکاشنکو و تمامی کسانی را که از آن حمایت می‌کنند، تحریم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار