چهار هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش‌های اخیر چهار هزار کیلومتر از راه‌های استان آذربایجان‌شرقی توسط اکیپ‌های راهداری برف روبی و نمک پاشی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیزاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش‌های اخیر طی عملیات راهداری زمستانی در کلیه محور‌های استان آذربایجان‌شرقی بیش از یک هزار و ۱۰۰تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

او گفت: در حال حاضر همه راه‌های شریانی و اصلی استان باز و تردد در آنها جریان دارد و تنها تعداد ۳۰ راه روستایی مسدود در مناطق صعب العبور شهرستان‌های بستان آباد، چاراویماق، سراب، هریس و هشترود باقی مانده که تلاش می‌شود در سریعترین زمان این راه‌ها نیز بازگشایی شوند.

علیزاده گفت: در این ایام نیرو‌های راهداری به ۸۹دستگاه خودرو که به عناوین مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند، امداد رسانی کردند و امدادرسانی در بازگشایی راه‌ها برای انتقال ۲ بانوی باردار به مراکز درمانی در روستا‌های سراب و کلیبر توسط اکیپ‌های راهداری انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۳۷۶دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

علیزاده با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۹ نفر عوامل راهداری زمستانی نفرات درگیر در برف روبی بودند، راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر برشمرد و گفت: اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با همکاری ستاد مدیریت بحران، پلیس راه، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و هلال احمر با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیر‌های حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه درمحور‌های پرتردد، خدمات رسانی به مردم را انجام می دهند.

او گفت: همشهریان جهت اطلاع از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی با سامانه ۲۴ ساعته ۱۴۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.