در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان قم اعلام شد؛

جریمه مخدوش کردن پلاک خودرو در زمان طرح محدودیت‌ ترددها

رئیس پلیس راهور قم درباره نحوه برخورد پلیس با مخدوش کنندگان پلاک خودرو در زمان طرح محدودیت تردد توضیحاتی ارائه کرد.

سرهنگ غلامرضا صدفی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،   با اشاره به اعمال محدودیت‌ها از اول آذرماه گفت: تعدادی از رانندگان با مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه برای عبور و مرور شهری در ساعات شبانه طرح محدودیت تردد کرونایی، سعی در نادیده گرفتن محدودیت‌ها دارند.

او افزود:پلیس راهنمایی رانندگی در برخورد با این رانندگان ضمن اعمال قانون، وسیله نقلیه را توقیف و به پارکینگ هدایت می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ادامه داد: در ادامه راننده متخلف به مراجع قضایی جهت اعمال ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی معرفی می‌شود و هنگام ترخیص وسیله نقلیه مجرم مکلف به ارائه عدم خلاف هر دو پلاک اصلی و جعلی است.

او عنوان کرد: در سیستم و سامانه‌ هوشمند ثبت تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی و دوربین‌ها ظرفیت‌هایی ایجاد شده که بخشی از مخدوش کردن پلاک را تشخیص می‌دهند و اعمال قانون می‌کنند.

سرهنگ صدفی تصریح کرد: بخشی هم از طریق همکارانمان که در سطح معابر حضور دارند، کنترل می‌شوند و با افراد متخلف برخورد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور قم افزود: مخدوش کردن پلاک خودرو برابر با قانون مجازات اسلامی جعل محسوب  و از حد تخلفات رانندگی فراتر شناخته می‌شود و جرم است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار