رونمایی از پوستری متفاوت؛

طرح شهید سلیمانی با هدف مهار کرونا کلید خورد

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل همه گیری کووید ۱۹ با محوریت محله و خانه) کلید خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مراسم افتتاحیه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل همه گیری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانه محور امروز با حضوراستاندار، نماینده ولی فقیه در استان وجمعی از مدیران همکار در طرح، درسالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم ماموریت جامعه را درباره مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی در سه حوزه برشمرد و گفت: اول از همه ترویج و تبیین روحیه سردار سلیمانی را باید مدنظر قرار دهیم که مبتنی بر دو محور اندیشه و گرایش است.

او افزود: رویه سردار سلیمانی شامل عملکرد شخصی و اجتماعی ایشان و عملکرد سیدالشهدای جبهه مقاومت از دفاع مقدس تا امنیت جنوب شرق و اوج آن در جبهه پهناور و جغرافیای وسیع مقاومت است.

علی زینی وند استاندار کرمان نیز از اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح شهید سلیمانی قدردانی و ساختار شکل گرفته در این حوزه را موثر عنوان کرد و گفت: ستون و پایه اصلی ترویج مکتب شهید سلیمانی، استان کرمان است.

زینی وند افزود: همه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با سپاه پاسداران در اجرای برنامه‌ها هستند و سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها نیز برای اجرای بهتر این طرح بسیج شده‌اند.

او طرح شهید سلیمانی را طرحی هوشمند و قوی و مبتنی بر تجربه چند ماهه عنوان کرد و بیان داشت: فرماندهی عملیات به عهده سپاه است؛ بنابراین همه دستگاه‌ها و امکانات باید در اختیار قرار گیرند تا در گام اول که تا پایان ادامه دارد، شاهد کاهش میزان مبتلایان و مرگ و میر باشیم.

استاندار کرمان بیان داشت: تسامح، کم‌کاری و بی‌دقتی به این طرح‌ها جان مردم را فدا می‌کند؛ بنابراین مسئولیت شرعی و اخلاقی و قانونی به عهده داریم که همه امکانات استان و فرمانداران طرح محله محور و خانواده محور شهید سلیمانی را در راس کار قرار دهند.

او بیان کرد: نگرانی از بسیج امکانات و هماهنگی‌ها در استان نداریم و امیدواریم که طی دو هفته آینده شواهد و نتایج محسوس آن را در استان و کشورمان مشاهده کنیم.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله کرمان نیز دراین مراسم گفت: طرح شهید سلیمانی برای مدیریت و کنترل همه گیری کووید ۱۹ جدی و با نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است که نتیجه آن و قطع زنجیره انتقال بیماری برای ما مهم است.

او افزود: طرح بر محوریت محله و خانواده، برای قبل و بعد از بیماری دیده شده است و تمام اقشار پای کار هستند تا کاهش تلفات و کنترل بیماری را در هفته‌های آینده شاهد باشیم.

سردار معروفی به تاثیرپذیری اقتصاد، مسائل اجتماعی، فرهنگی و ... از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تمام کمک‌های مومنانه باید در محله‌ها و شهر‌های محروم قرمز که دچار مشکل هستند، توزیع شده و خانواده‌ها دغدغه این مسائل را نداشته باشند.

حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: پهناوری استان کرمان و تفاوت اقلیمی و فرهنگی، کنترل بیماری را متفاوت از دیگر استان‌ها می‌کند.

او افزود: پیک‌های مختلف بیماری در مناطق مختلف را شاهدیم و باید مراقبت‌ها را داشته باشیم و نقش فرمانداران در کنترل مسئله بسیار اهمیت دارد.

رشیدی نژاد بیان کرد: برای موفقیت در کنترل همه گیری بیماری مهم‌ترین راهکار حساب شده، همکاری بین بخشی و محله و خانواده محوری است که در این طرح دیده شده است.

مرضیه مهدوی، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری کرمان که هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های مرتبط با طرح را به عهده دارد، هدف از طرح شهید سلیمانی را مشارکت و هماهنگی بین بخشی به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام کرد.

او تهیه نقشه مناطق و پایگاه‌های استان، توزیع جمعیتی مناطق، سازماندهی و تشکیل کمیته‌های چهارگانه را از اقدامات انجام شده  برشمرد و گفت: در مجموع ۲ هزار و ۲۶۰ تیم در ۲۳ شهرستان سازماندهی شده و براساس وظایف شروع به کار کرده‌اند.

مهدوی افزود: تهیه چک لیست نظارت و ارزیابی عملکرد شهرستانی از طریق دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی تامین فضا‌های فیزیکی مناسب برای افرادی که امکان قرنطینه نداشتند، انجام شده است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار