ترور؛ وحشیانه است اما نه در ایران!

بازخوانی واکنش‌ها به حادثه تروریستی در فرانسه نشان می‌هد که گویا ترور تنها زمانی محکوم است که منافع غرب و آمریکا در خطر باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته مقامات کشورمان که بعد از چند روز حتی از طرف بسیاری از رسانه‌های غربی و آمریکایی هم مورد تایید قرار گرفت، شواهد بسیاری وجود دارد که حمله تروریستی منطقه آبسرد تهران که منجر به شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان «شهید محسن فخری زاده»  شد به وسیله رژیم صهیونیستی سازماندهی شده است.

حتی دو روز بعد از این ترور وحشیانه یک مقام رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت که «جهان باید برای ترور محسن فخری زاده ممنون اسرائیل باشد». این مقام صهیونیستی همچنین گفت که این رژیم اقدامات خرابکارانه علیه برنامه هسته‌ای ایران را ادامه خواهد داد.

ترور وحشیانه دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری زاده تا امروز با واکنش‌های بسیار و مختلفی همراه بوده است. حتی برخی از کشور‌های عربی هم که نسبت به این اقدام جنایت کارانه سکوت کرده بودند با دیدن واکنش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر قطعی بودن انتقام هوشمندانه با دستپاچگی مجبور به واکنش شدند.

در آمریکا هم نه رئیس جمهور قبلی آمریکا یعنی دونالد ترامپ و نه جو بایدن رئیس جمهوری جدید این کشور به عنوان بالاترین مقامات رسمی در آمریکا حاضر به محکوم کردن این جنایت آشکار نشدند. سازمان ملل هم که در اساسنامه خود نخستین و مهم‌ترین هدفش را حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عنوان می‌کند در واکنشی عجیب به ترور دانشمند کشورمان از ایران خواست تا در برابر این ترور وحشیانه خویشتن‌دار باشد. این موضعی بود که بیشتر کشورهای غربی هم بعد از یک سکوت معنادار از آن دنباله روی کردند.

اما این واکنش سازمان ملل چندین روز است که مورد انتقاد مقامات و بسیاری از رسانه‌های داخلی کشورمان قرار گرفته است. مروری کوتاه بر موضع‌گیری‌های دوگانه اروپا و آمریکا در قبال حوادث تروریستی مشابه و یا در سطح بسیار کمتر  از آنچه در ایران رخ داد، نشان می‌دهد که انتقاد ایران از موضع‌گیری‌های دو پهلوی سازمان‌های بین‌المللی، اروپا و آمریکا بی دلیل نبوده و برحق است.

به طور مثال در پی حمله تروریستی که ماه گذشته در شهر‌ «نیس» فرانسه رخ داد تمام کشور‌هایی که امروز ایران را به خویشتن‌داری در برابر عاملان ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان دعوت می‌کنند، قاطعانه حمله تروریستی در فرانسه را محکوم و با مردم این کشور ابراز هبستگی کردند. اما ماجرای آنچه کشور‌های غربی آن را حمله تروریستی بزرگ در فرانسه نامیدند این بود که یک مهاجم فرانسوی افراطی که به ظاهر مسلمان بوده است در حمله‌ای به سه شهروند فرانسوی آن‌ها را با ضربات چاقو به قتل می‌رساند. پس از این حادثه مقامات اروپایی بلافاصله با مواظعی قاطعانه این اقدام را محکوم کرده و با مردم و مقامات فرانسه ابراز همبستگی کردند.

در ماجرای حمله تروریستی فرانسه، رئیس کمیسیون اروپا با ابراز همدردی با مردم فرانسه در توئیتی نوشت: «من حمله وحشتناک و وحشیانه‌ای را که به تازگی در نیس رخ داده، محکوم می‌کنم و از صمیم قلب همراه فرانسه هستم». صدر اعظم آلمان نیز در پی حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه، ضمن محکوم کردن عاملان حمله با دولت و مردم فرانسه ابراز همدردی کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم در توئیتی حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه را محکوم کرد. او نیز همچون سایر همتایان اروپایی‌اش گفت که از این حمله شوکه شده و کشورش علیه ترور در کنار فرانسه ایستاده است.

 واتیکان هم در واکنش به حمله شهر نیس فرانسه اعلام کرد که تروریسم و خشونت هرگز و در هیچ جا قابل قبول نیستند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در توئیتی با اشاره به حادثه تروریستی فرانسه آن را حمله‌ای وحشیانه توصیف کرد و گفت از شنیدن این خبر شوکه شده است و تاکید کرد: در اروپا و جهان و با هم علیه نفرت و وحشت مبارزه خواهیم کرد.

در واکنش‌های مقامات بیشتر کشورهای اروپایی به حمله ماه گذشته در فرانسه کلید واژه‌های «حمله وحشتناک و وحشیانه»  به چشم می‌خورد و بسیاری از آن‌ها اعلام کردند که ترور برخلاف دموکراسی است و در هر کجا که رخ دهد محکوم است. اما با اتفاقات اخیر و مواضع خنثی و یا دوپهلوی  غرب و آمریکا نسبت به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان به نظر می‌رسد که ترور و تروریسم تنها در جایی بد و محکوم است که منافع  غرب و آمریکا را با تهدید مواجه کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
چه توقع هایی از اروپایی ها دارید اینا هم مثل آمریکاییها هستند. همه شون دستشون تو یک کاسه ست. کاش یه خورده به خودمون بیایم دشمن هیچ وقت دوست نمیشه. اگر آمریکا علنا دشمنی خودشو نشون میده ، اروپاییها از پشت خنجر می زنن. خدا لعنتشون کنه هیچ وقت نباید به هیچ کدومشون اعتماد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
این گوترش رییس سازمان ملل است یا نوکر
امریکاو انگلیسوفانسه و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
وقتی دانشمندان ایرانی ترور میشوند و وقتی تاسیسات هسته ای با درز اطلاعات از سوی بازرسین بین المللی ، هدف حمله سایبری قرار میگیر د حداقل اقدام مجلس باید تصویب قانون مخفی کاری در خصوص دانشمندان و تاسیسات هسته ای باشد تا اسرائیل و آمریکا دیگر از این غلطها نکنند و این یعنی هزینه داشتن ترور دانشمندان ایرانی . البته انتقام سخت نیز باید با فوریت انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۷:۵۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
این کانادایی های خوش تیپ طرفدار حقوق بشر و دشمن ایران اسلامی در باره ی ترورها در ایران حرفی نزدند؟! کمی دلشان به حال ما نسوخت؟!
United States of America
ناشناس
۰۴:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
چرا ایران به این نقطه رسوندین که نه کسی و کشوری اعتماد داره به ایران نه هم احترام میزارن به ایران چرا از دنیا فاصله گرفتین که هیچکس اعتماد نکنه بهتون و کسی نیست که حمایتی کنه ازتون آبرو اعتبار ایران و شخصیت و احترام مردمش از بین بردین فقط بخاطر شاخ و شونه کشیدن برای دنیا دیگه باید از هیچ کشوری انتظار نداشته باشین که پشت شما بگیره و ترور محکوم کنه
Netherlands
matin
۰۳:۵۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
نکنه توقع دارید اونا با ایران همدردی کنند اونا ایران رو حامی تروریسم میدونند اونوقت چطور میتونن حادثه تروریستی در ایران رو محکوم کنند دلتون خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
عشق و علاقه به غرب بعضی هارا کور و کر و لال کرده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اینها همانهایی هستند که دولت ما برای گفتگو با آنها سرودست میشکند. آیا پایمال کردن خون شهیدان نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۱۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
به خواست امریکا واسراییل وپول عربستان واوکی تمام اروپاییها بوده وقتی خودشون مقصرن چطور شما رو تایید کنند
Canada
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
بگذارید در خماری بسر برند
شبها خواب از چشمشان بریده شود
اینجوری بیشتر زجر میبینند
منتظر بمانند
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۲۱:۵۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
جواب ترور فقط ترور هست.
موشک پرانی جواب نمیده
فقط مقابله به مثل اثر بازدارندگی دارد
اگه ما زمان ترور اولین شهید هسته ای یکی ازسران یا اعضا اسراییل ترور میکردیم.مطمینا دیگه دست به ترور بعدی نمیزند.
موشک باران شهرهای جنوب درجنگ تحمیلی صدام یادتون هست؟
صدام کوتاه نمیامد تا زمانیکه مقابله به مثل کردیم.
بنیاد مستضعفان بهتره جایزه خوبی برا کشتن بنیامین و پمپیو تعیین کنه.حتما عاملش پیدا میشه و اجراش میکنه.
بنیامین از روزیکه نخست وزیر شده دستور ترور ده ها نفر دانشمندو غیره از ایران و سایر کشورهای مسلمان صادر کرده.
آیا کشتن آن واجب نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
&*****&
۲۱:۵۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
حالا بیا با این ها مذاکره کن . با گرگ نمیشه معامله کرد. بهترین دفاع حمله همیشه بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
مسولیت ما باید این رفتارهای دو گانه را ببینند و عملا اقدامات موثری انجام بدهند نه اینکه تویتت بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اگه اسرائیل یا امریکا ایران رو از روی نقشه محو کنن...این اقدام جنایت علیه حقوق بشر محسوب نمیشه اصلا جنایت محسوب نمیشه, بلکه کاملا برعکس! جایزه صلح نوبل تقدیم کسی میشه که این اقدام رو انجام داده باشه...این خط, این نشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
والا چتو خودشون برج دوقلوشون رو زدن بعد اینهمه ادم رو تو خاورمیانه بی خانمان کردن حالا میگن خویشتن دار اقای خمینی خوب ذات کثیف اینها رو شناخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
ههههههه خویشتن دار باشید.حیف که درگیر مشکلات مالی هستیم.
Canada
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
سیاست دو بام و یک هوا دارند
بدجوری اعمال کثیف و شیطانی شون رو شده
اگر ایران این عمل شیطانی را خدای نکرده
انجام میداد
24 ساعته پوشش زنده خبری و
سرخط تمام اخبار دنیا بود .مخصوصا کانالهای معاند عربستان انترنشنال و مابقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
ما نباید انتظار داشته باشیم که این حرامزاده ها این اقدام تروریستی که در ایران رخ داد رو محکوم کنند ما تا حالا باید درس گرفته باشیم که در همه‌ی زمینه ها رو پای خودمون بایستیم و........
پس یکبار برای همیشه کار اسرائیل رو یک سره کنید تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
حتما باید در اعلام موضع دیپلماتیک خودمون در حوادث مشابه در کشورهای دیگر مطابق با رفتار خودشون نسبت به ما عمل کنیم
مثلا اگر حادثه ای سابه در فرانسه رح داد بگویم
چاقوکشی فرانسوی ها در خیابان یک حرکت غیر اخلاقی است واین کار بدی است و امید و امید واریم که شاهد آن نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
این همه بی عدالتی در خصوص ایران به این خاطر هست : که ما خودمان را در جهان در انزوا قرار دادیم . فقط تعداد معدودی از کشورها و فقط در شرایط خاص با ما همراهند . آن همه خیلی محدود و کم.
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۸:۲۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
خدا لعنت کند آل برجام را
همه تحقیری که به ملت ما وارد میشود نتیجه قرارداد ننگین برجام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
برای اینکه دنیا ماست شو کیسه کنه باید با ایجاد جوری به اسرائیل ضربه زد که حتی سران کشورهای عرب مرتجع خودشون خراب کنن
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۸:۲۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
یکی نیست به این سلبریتی های نون به نرخ روز خور بگه بدبخت ها شما زیر سایه امثال حاج قاسم و فخری زاده ها به یه جایی رسیده اید اونوقت عین خیالتون نیست یا می ترسید اربابانتون نون شما را قطع کنند که اینجوری خفه خون گرفتید بابا یه کم غیرت یه کم شرافت زندگی این دنیا می گذرد ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
هزار بار لایک.
مسخره بازی تز روشنفکری.
سلبریتی یعنی حزب باد به هر طرف بوزه که همیشه به سمت پول و قدرت و ثروت میوزه. لعنت به شما که دانشمند کشورتون و کشتن و صداتون در نیومد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۰۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
این سلبریتی ها اینقدر عاشق غرب هستند که حاضرند سر به تنشان نباشه اما از غرب بد نشنوند
اینا شعور و شرف انسانی ندارن کاش میشد از اینا زهر چشم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۳۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
بازم اسراییل رونمیزنیدداره علنا ماراتوهین ونترسانه میگه پودرش نمیکنیدوالازورداره کی موشک میزنید خیلی جاهل وفلدرشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
نتانیاهو باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
فقط باید از ایران تحقیق و تفحص بشه ولی برای خودشون هیچ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
رو سیاه تر از این دغلبازان اروپایی و آمریکایی نیست امیدوارم خداوند متعال همه پته هاشون رو روی آب بریزه
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۶:۵۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اینها همه نشانه های ضعف دولت فرجامیه ایرانه اگر قدرت واقعی داشته باشیم هیچ کس جرات نمیکند چنین گستاخی انجام دهد ...تاریخ گواه هست که هیچ موقع مسائل بین المللی با چه چه زدن حل نشده الا از موضع قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
نتانیاهو باید اعدام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
بهترین زمان برای انتقام در اولین فرصت است و هیچ ثانیه ای نباید به تاخیر بیافتد:
1- وعده خدا حق است و با اقدام به انتقام دردناک و سخت نه تنها پرونده ترورها که پرونده رژیم صهیونیستی نیز جمع خواهد شد.
2- الان ایران در موضع حق و برتر است و هر واکنشی از سمت ایران در عرصه بین اللمللی نیز مورد پذیرش است حتی اگر اذعان نکنند.
3- ترامپ و آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند همانطور که قبل از این هم نتوانستند خصوصا در این قضیه که به آنها ربطی ندارد و اگر ربطی دارد صریح اعلام کنند تا این بار حال آنها درست و حسابی تر پرسیده شود.
4 - خصوصا در شرایط کنونی که هم حکومت آمریکا در موضع ضعف قرار دارد و هم ترامپ و بایدن به جان هم افتاده اند و هر کدام می ترسند که غلط اضافی بکنند.
5- اسرائیل هر ضربه ای بخورد صدایش در نخواهد آمد و هیچ غلط جدی حتی در حد برخورد با گروه های حامی ایران نیز نخواهد کرد.چرا که می داند با کوچکترین بهانه ای عمر منحوسش زودتر به پایان خواهد رسید.
6- ایران در مقابل اعلام جنگ قرار گرفته است و اگر مثل جریان شهید سلیمانی با قدرت هرچه تمام وارد میدان نشود امنیتی برای شهروندان نخواهد بود و اگر پاسخ های قاطع در ترورهای قبلی می داد چنین اتفاقی نیز نمی افتاد و مقامات اسرائیل و آمریکا از ترس هم شده در اولین ثانیه ها نقش خود را تکذیب می کردند.
باید در شهادت سردار سلیمانی ناوهای هواپیمابر آمریکایی و پایگاههای آنها در عراق شخم زده می شدند.
7- وقتی دشمن با انواع ترفندها می خواهد به سمت عدم واکنش سریع ببرد یعنی در موضع ضعف است و حتما باید واکنش سریع داشت.
این بار تعلل نکنیم و یادمان باشد که «ان العزه لله جمیعا»
آخرین اخبار