واکنش سفارت آمریکا به خروج برخی نیروهایش از عراق

سفارت آمریکا در بغداد در واکنش به خبر کاهش دیپلمات‌های خود در عراق اعلام کرد که امنیت کارمندان و تأسیسات سفارت در اولویت قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، سفارت آمریکا در بغداد، پایتخت عراق به انتشار اخباری درباره خروج کارمندان این سفارتخانه از عراق واکنش نشان داد.

این سفارتخانه در واکنش به خبر کاهش دیپلمات‌های خود در عراق اعلام کرد: امنیت کارمندان و تأسیسات سفارت در اولویت قرار دارد.

دفتر رسانه‌ای سفارت آمریکا در بغداد در این خصوص در مصاحبه با آرتی عربی گفت: وزارت خارجه آمریکا به طور مستمر در خصوص حضور دیپلمات‌ها در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها در تمامی نقاط جهان با توجه به وظایف دیپلمات‌ها، شرایط امنیتی آن کشورها، تعطیلات رسمی و شرایط بهداشتی تغییراتی اعمال می‌کند.

این دفتر افزود: تضمین امنیت کارمندان دولت و شهروندان آمریکا و امنیت تأسیساتمان در رأس اولویت‌هایمان قرار دارد.

دفتر رسانه‌ای سفارتخانه آمریکا در بغداد با اشاره به اینکه درباره جزئیات این تغییرات توضیحی نمی‌دهد، تاکید کرد: آمریکا به شراکت دیپلماتیک با عراق ادامه می‌دهد و «متیو تولر» سفیر واشنگتن در بغداد و دیپلمات‌های آمریکایی همچنان در بغداد حضور دارند.

«محمد الکعبی» کارشناس مسائل سیاسی عراق وجود سفارتی بسیار بزرگ در مرکز پایتخت عراق که مرکز ثقل سیاسی و محل تصمیم گیری است را مسئله‌ای مشکوک عنوان کرد و افزود: اینکه سفارت آمریکا نیرو‌های نظامی خود را همراه با ادوات نظامی متعدد در خود جای داده و مساحت بسیار زیادی از پایتخت را در برگرفته، نقض حاکمیت عراق است.

وزارت خارجه عراق پیشتر اعلام کرده بود که با توافق صورت گرفته میان طرفین قرار است ۵۰۰ نظامی آمریکایی به عنوان نخستین گروه عراق را ترک کنند و تنها ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی دیگر در این کشور باقی بمانند که طبق جدول زمان‌بندی تنظیم شده در مذاکرات راهبردی از کشور خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار