سرپرست فرمانداری گرمسار:

سند توسعه گرمسار بر مبنای پیوند علم و صنعت تدوین می‌شود

متقی بابیان اینکه باید مثلثی بین دانشگاه، صنعت و فنی‌حرفه‌ای برای حرکت در مسیر توسعه ایجاد شود، گفت: سند توسعه گرمسار بر مبنای پیوند علم و صنعت تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید متقی سرپرست فرمانداری گرمسار بابیان اینکه پیوند علم و صنعت سال‌ها است که در طرح‌های توسعه‌ای مغفول مانده و باید برای تحقق اهداف در این راستا اقدامی عملیاتی انجام شود گفت: ایجاد مثلثی بین دانشگاه، صنعت و فنی حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه سند توسعه گرمسار بر مبنای پیوند علم و صنعت تدوین می‌شود، تصریح کرد: باید با اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و نیازسنجی از صنایع نسبت به تعلیم و مهارت‌آموزی به دانش آموزان برای تربیت نیروهای کار و ورود به بازار کار اقدام کنیم.

سرپرست فرمانداری گرمسار با اشاره به اجرای طرح عارضه‌یابی از صنایع با بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پردیس گرمسار خاطرنشان کرد: بر این اساس شناسایی ظرفیت‌های شغلی و نیاز بازار کار به نیروهای کار در اولویت قرار می‌گیرد.

متقی بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای تأمین نیرو در برخی مشاغل خاص در دستور کار است، افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در آینده با کمبود نیروی متخصص در بعضی مشاغل و درعین‌حال در برخی دیگر با چالش ازدیاد نیرو و کمبود شغل مواجه شویم.

او گفت: نیمی از صنایع استان سمنان در گرمسار مستقر است اما تاکنون یک دانشگاه علمی کاربردی در صنایع این شهرستان ایجاد نشده و این ضعف باید به‌سرعت برای تداوم مسیر توسعه اقتصادی منطقه برطرف شود.

سرپرست فرمانداری گرمسار با تأکید بر لزوم استقرار گروه‌های آموزشی در صنایع بیان کرد: این امر حاکی از عدم برنامه‌ریزی مدون و تدوین سند توسعه‌ای بر مبنای پیوند علم و صنعت است.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار