غذای بدون چربی چه آسیبی به بدن می رساند؟

یک متخصص تغذیه می‌گوید خوردن غذا‌های بدون چربی، موجب اختلال در بدن می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه المرصد، دکتر الکسی کووالکوف، متخصص تغذیه در روسیه می‌گوید که خوردن محصولات غذایی خالی از چربی، باعث اختلال همه چیز در بدن می‌شود، از اختلالات هورمونی گرفته تا عملکرد سیستم مرکزی عصبی.

او افزود: غذای بدون چربی طعم بدی دارد؛ بنابراین برای بهبود طعم و مزه آن، تولیدکنندگان برای طعم دادن به این مواد غذائی مقداری قند، نشاسته، مواد غلیظ کننده و سایر مواد ناسالم را به آن اضافه می‌کنند. درست است که درصد چربی در این مواد بسیار کم است، اما این بدان معنی نیست که آن‌ها حاوی کالری و کربوهیدرات کمی هستند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: اگر شخصی قصد خوردن کلسیم را دارد، باید تمام لبنیات فاقد چربی یا کم چربی را فراموش کند، زیرا جذب کلسیم نیاز به وجود اسید‌های چرب دارد. بنابراین، درصد ایده آل چربی در این محصولات لبنی باید ۴-۷ درصد باشد.

کووالکوف در پایان گفت: نه فقط نظارت برمیزان چربی مصرفی، بلکه نظارت بر نوع و کیفیت آن نیز بسیار مهم است؛ به گونه‌ای که باید چربی مورد نیاز بدن را باید از طریق مصرف روغن‌های گیاهی، آجیل، آووکادو و نه از چیپس سیب زمینی، فست فود و شیرینی جات تامین کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.