در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امسال آلودگی هوای بیشتری خواهیم داشت

مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت آلودگی هوا در سال جاری توضیحاتی داد.

محمد میرزایی قمی مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آلودگی هوای سال جاری اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که امسال با آن روبرو هستیم؛ آلودگی بیشتری خواهیم داشت و امسال سخت‌تر خواهد بود و علی رغم اینکه پارسال آلودگی هوا کاهش یافت، امسال شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

او افزود: علی رغم اینکه ما در سال ۹۹ دستورالعمل‌های جهانی شاخص‌ها را سخت گیرانه‌تر کردیم، روز‌های آلوده بیشتری را شاهد بودیم، اما در مقایسه با همان استاندارد‌های قبلی وضعیت بهتری را تجربه کردیم.

میرزایی قمی تصریح کرد: برنامه‌های کلی ما مانند گذشته در دستور کار است، اما امسال برنامه‌های کوتاه مدتی تدوین شد و آن ها را به ستاد ملی کرونا ارائه دادیم؛ جلوگیری از تردد خودرو‌های دیزلی، استفاده نکردن از سوخت مازوت، نظارت کافی بر معاینه فنی و نظارت مکانیز بر تردد خودرو‌ها و نظارت بر معاینه فنی خودروها توسط دوربین‌های مشخص از این موارد است.

او توصیه کرد: توصیه اصلی ما درباره الگوی رفت و آمد استفاده از وسایل نقلیه عمومی بود که با این وضعیت خیلی نمی‌توان آن را مورد توجه قرار داد، اما در یکی از ماده‌های قانون هوای پاک به نظارت بر موتورخانه‌ها اشاره شده است که یکی از منابع ثابت آلودگی محسوب می‌شود و در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری از آن‌ها استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
تمامی خودروهای سبک و سنگین عمومی و خصوصی و موتورسیکلتها را جمع آوری کنید و جایگزینش خودورهای هیبریدی برقی بدهید و کارخانه جات را هم دودکشهایشان را فیلتر گذاری کنید هوای آلوده و کثیف و خطرناک را برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری بریزیت و خلاص .
آخرین اخبار