استفاده از کتاب خانه‌ها به عنوان پاتوق فرهنگی در استان سمنان

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری سمنان گفت: کتابخانه‌های عمومی از یک پایگاه عضویت و امانت کتاب به یک پاتوق فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار‌ی سمنان در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: کارکرد کتابخانه‌ها باید از ارائه کتاب و امانت دادن آن به یک پاتوق فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود تا در نتیجه موجب توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان شود.

او با بیان اینکه نهاد کتاب خانه‌های عمومی باید در استان بیش از پیش فعالیت کنند افزود: توسعه و تجهیز کتاب خانه‌های استان در دستور کار قرار گیرد.

خجسته پور با اشاره به تغییر رویکرد کتاب خانه‌ها با توسعه ابزار و امکانات اطلاع رسانی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت‌های کتاب خانه‌های استان جریان سازی فرهنگی در سطح استان انحام شود.

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری سمنان ابراز داشت: در شرایط فعلی و شیوع کرونا کتاب و کتاب خوانی مورد بی مهری قرار گرفته باید از ظرفیت فضای مجازی در جهت رونق این عرصه استفاده شود.

او ادامه داد: استان سمنان به عنوان پایتخت کتاب معرفی شده که نیاز است دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را در این خصوص انجام دهند.

طی حکمی محمد طاهریان به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان سمنان معرفی و از خدمات حسین شاکری، مدیرکل سابق این اداره و سعید دهقانلو سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.