مدیرگروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مصرف میوه‌ها و سبزیجات در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است

مدیرگروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف میوه‌ها و سبزیجات در فصل‌‌های سرد سال به جهت داشتن ویتامین‌های A، C و E در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیارمؤثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن نعمتی مدیرگروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغذیه فصول گرم و سرد تفاوت قابل توجهی با هم ندارد، اما به جهت بیماری‌های ویروسی در فصل‌های سرد سال مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها به جهت داشتن ویتامین‌های A، C و E در تقویت بدن بسیارمؤثر است.

او افزود: مصرف کافی پروتئین برای عموم افراد به‌ویژه کودکان توصیه می‌شود که این مهم با شیر و سفیده تخم‌مرغ تأمین می‌شود؛ همچنین دادن زرده تخم‌مرغ به نوزاد توصیه نمی‌شود و توصیه ما این است که والدین درخصوص غذای کمکی نوزادان طبق برنامه مراکز بهداشت اقدام کنند.
بیشتربخوانید


مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تغذیه سالم در ایام بحران کرونا، ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا اصول تغذیه صحیح شامل مصرف روزانه ۳ نوبت میوه، ۲ نوبت سبزیجات و انواع پروتئین‌ها (انواع گوشت‌ها به‌خصوص سفید، لبنیات و تخم‌مرغ) به حد کافی و به میزان سفارش شده توصیه می‌شود.

نعمتی بیان کرد: در ایام بحران کرونا در موضوعات پیشگیری، درمان و مراقبت پس از درمان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و تغذیه سالم و مورد تأکید پزشکان و عدم مکمل‌های تأیید نشده که عمده عوارض آن در اضافه وزن بوده که ممکن است فرد مصرف‌کننده را با خطرات مختلفی همچون بیماری‌های قلبی مواجه کند توصیه می‌شود.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار