۴۰ درصد کارگاه‌های صنعتی لرستان فاقد ایمنی است

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: ۴۰ درصد کارگاه‌های صنعتی این استان فاقد ایمنی و شرایط لازم برای انجام فعالیت کارگران و نیازمند استانداردسازی محیط کار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، علی جهانی،مدیرکل تامین اجتماعی لرستان اظهار داشت: به دلیل اینکه محیط اغلب کارگاه‌ها دارای استاندارد‌های لازم نیست، با آمار بالای از کارافتادگان در استان مواجه هستیم و کارکنان این واحد‌ها به طور مداوم در معرض آسیب و خسارت هستند.

او با بیان اینکه بیش از ۶ هزار از کارافتاده تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان هستند افزود: خانواده بازماندگان مستمری بگیر تامین اجتماعی استان نیز بیش از ۱۶ هزار نفر هستند و به طور متوسط ۶۰ میلیارد تومان مستمری در ماه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: به طور متوسط ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان شامل ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه مستمری و بیش از ۵۰ میلیارد تومان در بخش درمان توسط تامین اجتماعی لرستان هزینه می‌شود.

جهانی تاکید کرد: پیش بینی هزینه کرد تامین اجتماعی استان در سال جاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان و این نشان دهنده گستردگی خدمات این سازمان به بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: بین سن بازنشستگی و امید به زندگی در کشور رابطه منطقی وجود ندارد و بازنشستگی‌های زودهنگام موجب شده است ضریب پشتیبانی استان در حال حاضر ۳.۸ باشد یعنی به ازای حدود هر چهار بیمه شده یک نفر مستمری بگیر داریم.

جهانی ادامه داد: اگر رابطه منطقی بین سن بازنشستگی و امید به زندگی تعریف و اشتغالزایی تقویت نشود با توجه به رشد اشتغال کمتر از سه درصد در سال‌های اخیر، شرایط مناسبی را تجربه نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.