اولین تیغ زنی بارش‌های پاییزی در گردنه سربیژن ساردوئیه

سرپرست معاونت اداره کل راهداری جنوب کرمان با اشاره به اولین تیغ زنی بارش‌های پاییزی در گردنه سربیژن ساردوئیه، گفت: تمامی محور‌های ارتباطی این منطقه باز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی رئیسی سرپرست معاونت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری و گشت‌های راهداری در سطح محور‌های ارتباطی جنوب استان حکایت از بارش باران در محور‌های حوزه استحفاظی جنوب استان کرمان دارد.

او افزود: هشدار‌های سازمان هواشناسی برای امروز در جنوب استان کرمان، بارش پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی شده است، از این رو رانندگان باید با توجه به لغزنده بودن برخی از محور‌های ارتباطی این منطقه، با احتیاط در جاده‌های جنوب کرمان تردد و با گشت‌های راهداری همکاری کنند.

رئیسی از آماده باش ۱۷٠ راهدار و ۱۳۵دستگاه راهداری خبر داد و تصریح کرد: رانندگان هنگام بارندگی در جاده‌ها جوانب احتیاط را رعایت و به توصیه‌های راهداران و اطلاعیه‌های مرکز مدیریت راه‌ها که از طریق رسانه‌ها و فضایی مجازی اطلاع رسانی می‌شود، توجه کنند.

او بیان داشت: رانندگانی که در هنگام بارندگی در حاشیه راه‌ها توقف می‌کنند، توجه داشته باشند در این مواقع دید راننده و خودروی در حال حرکت به علت شرایط جوی، کاهش می‌یابد و خطر برخورد را افزایش می‌دهد.

سرپرست معاونت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با تاکید بر اینکه هم اکنون تمامی محور‌های جنوب استان کرمان باز و تردد در جریان است، گفت: به دلیل احتمال شدید بارندگی در ارتفاعات و جاری شدن سیلاب در رودخانه ها، امکان سیلابی شدن آبنما‌ها وجود دارد.

رئیسی از آماده باش مرکز مدیریت راه‌ها برای رصد وضعیت جوی و هماهنگی گشت‌های راهداری خبر داد و افزود: مرکز مدیریت راه‌ها با شماره تماس ۱۴۱ آماده دریافت گزارش‌های تخریب محور‌ها و اطلاع رسانی از وضعیت جوی جاده‌ها برای مسافران و رانندگان است.

او تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های دیشب تاکنون هیچ گونه خسارتی به راه‌ها و محور‌های ارتباطی جنوب استان وارد نشده است.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار