مدیرکل استاندارد استان ایلام خبر داد;

نقش مهم استاندارد‌ها در جهت حفاظت از محیط ریست

همتی گفت: با توجه به تغییرات سبک زندگی انسان‌ها و تخریب همه جانبه چرخه طبیعت و تنوع زیستی ، نقش استاندارد‌ها در احیای آب، هوا و خاک ضروری می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهناز همتی مدیر کل استاندارد استان ایلام ، گفت: با توجه به تغییرات سبک زندگی انسان ها، پیدایش تمدن بشری، پیشرفت روز به روز انسان‌ها، گسترش روزافزون صنعت و زندگی صنعتی و تخریب همه جانبه چرخه طبیعت و تنوع زیستی و بحران ایجاد شده در این منابع، نقش استاندارد‌ها در احیاء آب، هوا و خاک ضروری می‌باشد.

او اظهار کرد: استاندارد‌ها، زنجیره و منبع تعادلی بین زندگی انسان‌ها و منابع طبیعی ایجاد می‌کنند و با به کارگیری آن‌ها قطعا در چرخه طبیعی محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی مردم تحولات چشمگیری را شاهد خواهیم بود و زمین سالم، این امانت مهم را به سلامت به دست آیندگان خواهیم سپرد.

همتی بیان کرد: در سطح ملی، برای خاک، بالغ بر ۲۲۶ استاندارد ملی تدوین شده و همچنین ۱۴۰ مورد استاندارد برای جنگلداری، ماشین‌های جنگلداری و باغبانی و غیره تا کنون تدوین شده است که این استاندارد‌ها می‌تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای کاربران و مسئولین و پاسداران این منابع خدادادی باشد تا مانع تخریب و فرسایش خاک، جنگل‌ها و غیره گردد.

او مطرح کرد: سازمان ملی استاندارد آمادگی دارد تا نتیجه تحقیقات و مطالعات علمی مراکز تحقیقاتی و علمی که در خصوص این عناصر انجام شده را با مشارکت متولیان امر به استاندارد‌های ملی تبدیل و تدوین نماید و به توسعه این استاندارد‌های پژوهشی کمک نماید.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.