شریفی مطرح کرد:

رشد مطلوب ارائه مقالات در سطح بین المللی

مدیرکل دفترسیاستگذاری وبرنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد مطلوب ارائه مقالات در سطح بین‌المللی خبر داد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن شریفی، مدیرکل دفترسیاستگذاری وبرنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت انجام امور پژوهشی به صورت عملی و حضوری اظهار کرد: علی‌رغم تحت تاثیر قرار گرفتن اکثر امور به دلیل شرایط حاکم در کشور، به امر پژوهش صدمه‌ای وارد نشده است و این موضوع کماکان با قدرت در همه دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تولید مقاله در سال گذشته نزدیک به ۲درصد بود، افزود: این مقوله امسال به بالای ۲درصد رسیده؛ حتی هزار مورد هم بیشتر است که نشان‌دهنده انجام اقدامات موثر در این زمینه است.

 شریفی ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخص که در هفته پژوهش و فناوری انجام می‌شود، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران است که امسال نیز آئین‌نامه اجرایی آن به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و بر اساس شاخص‌ها و معیار‌های اعلام شده پژوهشگران و فناوران برتر انتخاب می‌شوند.

او افزود: امسال نیز همه این روند به صورت الکترونیکی انجام شد و داوران ۲۲۳ مقاله را در گروه‌های مختلف و ۲۳ پرونده پژوهشی نیز مربوط به دستگاه‌های اجرائی را بررسی کردند که هفته آینده از برترین‌های منتخب تجلیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفترسیاستگذاری وبرنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، اظهار کرد: امسال علاوه بر شاخص‌ها و معیار‌های عنوان شده هرساله در آیین‌نامه، به بحث‌های روز و نیاز جامعه نیز توجه ویژه شده است که مقالاتی که منجر به تولید محصول و یا ارائه راهکاری برای رفع نیازی از جامعه را داشته باشند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار