زلزله سیاسی در رژیم صهیونیستی؛ حزب نتانیاهو دو شقه شد

رسانه‌های صهیونیستی از وقوع شکاف عمیق در حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و احتمال بالای فروپاشی این حزب خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، رسانه‌های صهیونیستی و خبرنگاران این رژیم از جمله باراک راوید از وقوع زلزله سیاسی پیش بینی نشده در اراضی اشغالی خبر دادند و اعلام کردند که حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو پس از التهابات فراوان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

«شلومون کارحی» یکی از اعضای ارشد حزب لیکود در واکنش به احتمال جدایی «گیدئون سائر» از این حزب و تشکیل حزب مستقل دیگر، گفت که سائر باید به خاطر این اقدام از کنست استعفا دهد.

کارحی یکی از حامیان صریح نخست وزیر نتانیاهو، در توییتر خود نوشت: «جای تأسف است که کسی که گوشت و خون حزب لیکود بود و اکنون تصمیم گرفته تا در شرایط بحرانی به حزب پشت کند».

کارحی می‌افزاید: «تصمیم برای پیوستن به کارزار فقط «نه بی بی» باعث انزجار افکار عمومی راستگرایان شده و در صندوق‌های رأی منعکس خواهد شد».

از سوی دیگر باراک راوید، روزنامه‌نگار اسرائیلی در توییتر نوشت: «زلزله سیاسی در اسرائیل؛ گیدئون سائر وزیر سابق و رقیب نتانیاهو (برای رهبری حزب لیکود) قرار است اعلام کند که حزب لیکود را ترک و حزب راستگرای جدیدی را تاسیس می‌کند».

سائر در بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر، اعلام کرده که حزب لیکود را ترک می کند و در انتخابات بنیامین نتانیاهو را برای نخست وزیری به چالش می کشد. وی در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت: «تغییر در رهبری کشور ضروری است و اینکه دیگر نمی تواند تحت رهبری نتانیاهو عضو حزب لیکود باشد و در حال ایجاد یک حزب جدید است.

به نظر می‌رسد که وضعیت سیاسی نتانیاهو اکنون در بدترین موقعیت طی سال‌های  اخیر بوده و عدم حضور در راس قدرت پس از انتخابات آتی چندان هم دور از ذهن نیست. بنی گانتس به تازگی اعلام کرده که به دلیل عدم توافق بر سر بودجه رای به انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
عاقبت خیاط هم در کوزه خواهد افتاد..............
آخرین اخبار