آیپک موافقت خود با فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات را اعلام کرد

لابی صهیونیستی آیپک اعلام کرد نظر به تضمین ارائه‌شده از سوی آمریکا برای حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی، مخالفتی با فروش تسلیحات نظامی به امارات ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جروزالم پست، لابی صهیونیستی مستقر در واشنگتن اعلام کرد مخالفتی با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات ندارد.

کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل «آیپک» روز چهارشنبه اعلام کرد با توجه به توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و امارات و نیز توافق حاصل شده با آمریکا در خصوص حفظ برتری نظامی این رژیم، با فروش تسلیحات پیشنهادی به امارات مخالف نیست.

مارشال ویتمن، سخنگوی آیپک: اعلام کرد با توجه به اینکه بر مبنای توافق میان تل‌آویو و واشنگتن، فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات برتری نظامی اسرائیل را متاثر نخواهد ساخت، مخالفتی با فروش این تسلیحات به ابوظبی نداریم.

لابی تندرو «موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا» نیز موافقت خود با فروش جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ به امارات اعلام کرد.

به دنبال توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، مسئله فروش جنگنده اف-۳۵ آمریکا به ابوظبی مطرح شد که به سرعت با مخالفت گسترده مقامات رژیم صهیونیستی همراه شد. پس از کش و قوس‌های فراون مقامات صهیونیست به شرط تضمین به مخاطره نیفتادن امنیت خود در منطقه، با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات موافقت کردند.

از ابتدای توافق ننگین سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی، موضوع فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به ابوظبی از جمله موارد مورد مناقشه دو طرف بوده است. اماراتی‌ها دستیابی به این جنگنده را از جمله شروط عادی‌سازی روابط اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار