برگزیده شدن ۲ کرمانی در جشنواره جلوه های معلمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزیده شدن صالح اسدآبادی از بم و زهره هاشمی پور از رابر در جشنواره کشوری، با عنوان جلوه‌های معلمی خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان ضمن قدردانی از همه فرهنگیان استان که با آغاز شیوع بیماری کرونا با جدیت و پشتکار مثال زدنی، امر مقدس آموزش و پرورش را تداوم دادند، گفت: در این دوران، جلوه‌های بی نظیری از ایثار و فداکاری معلمان در عرصه‌های مختلف را شاهد بودیم و هستیم، معلمانی که با وجود ابتلای شدید به بیماری کرونا دست از تدریس برنمی دارند و حتی معلم دلسوزی که تا ساعاتی قبل از فوت در اثر این بیماری مشغول تدریس بود.

او افزود: همچنین، معلمانی که برای دانش آموزان خود گوشی هوشمند یا تبلت فراهم کردند، معلمانی که بسته‌های حمایتی تهیه و بین خانواده دانش آموزان نیازمند توزیع می‌کنند و معلمانی که با وجود تعطیلی آموزش حضوری، خودشان را پس از طی کیلومتر‌ها مسافت به دانش آموزانشان در مناطق دور دست می‌رساندند تا از چرخه آموزش عقب نمانند.

اسکندری نسب عنوان کرد: همه این نمونه‌ها بیانگر تعهد، اخلاص و خدمت صادقانه معلمان کرمانی در این دوران است که تا همیشه در تاریخ آموزش و پرورش این سرزمین ماندگار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: جشنواره جلوه‌های معلمی فرصتی برای تجلیل از تعداد محدودی از این معلمان به نمایندگی از جامعه عظیم فرهنگیان پرتلاش و فداکار است که پس از دریافت اطلاعات در خصوص معلمان ایثارگر استان در دوران کرونایی، پنج معلم به وزارت متبوع معرفی شد.

او گفت: از این تعداد، دو نفر از آن‌ها برگزیده این جشنواره شدند هر چند که همه معلمان در این دوران حساس و بحران پیش آمده، برگزیده، نمونه و شایسته تجلیل هستند.

اسکندری نسب گفت: صالح اسدآبادی کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بم با همراهی همسرش مدیر پژوهش سرای دانش آموزی رویان بم، در اوج بیماری کرونا و کمبود محلول ضدعفونی کننده، در ابتدای کار با هزینه شخصی اقدام به راه اندازی کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح (اتیل الکل ۷۰ درصد) و کارگاه تولید دستگاه‌های ضدعفونی کننده با تولید روزانه ۱۵۰ لیتر اتیل الکل ۷۰درصد کرد.

او افزود: این امر باعث شد شهرستان بم به لحاظ رعایت ۹۶ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در مدارس، موفق به کسب رتبه برتر در این خصوص شود و مورد تجلیل رئیس جمهور در ستاد کرونای کشور قرار گیرد.

او بیان داشت: دیگر معلم برگزیده در این جشنواره، زهره هاشمی پور رابری مدیرآموزگار دبستان توحید روستای گرینوئیه شهرستان رابر است، معلمی با ۲۸ سال سابقه خدمت که با وجود ابتلای شدید به بیماری کووید ۱۹ و با وجود اختلالات شدید تنفسی و استفاده از کپسول اکسیژن و در حال بستری در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان، به مدت ۳۰ روز آموزش دانش آموزان در فضای مجازی را دنبال کرد و نگذاشت وقفه‌ای در تدریس رخ دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت پس از مدافعان سلامت، فرهنگیان بیشترین ایثارگری را در دوره بحران کرونا دارند که با وجود همه تنگنا‌ها جریان یاددهی-یادگیری را استمرار دادند و جلوه‌های زیبای معلمی را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار