رحمانی فضلی:

واکسن کرونا در دی یا بهمن وارد کشور می‌شود/ انتخابات ۱۴۰۰ تحت هر شرایطی برگزار می‌شود

وزیر کشور گفت: واکسن کووید ۱۹ در ماه دی یا بهمن وارد کشور می‌شود.

واکسن کرونا در ماه دی یا بهمن وارد کشور می شودبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری که امروز چهارشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد, با اشاره به زمان ورود واکسن کووید ۱۹ اظهار کرد: از دی یا بهمن ماه تزریق واکسن با اولویت گروه‌های هدف آغاز می‎شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته‌های مبارزه با کرونا ادامه داد: امروز گزارش مجموع اقداماتی که در قالب طرح هوشمند انجام شده بود ارائه شد. به صورت کلی همکاری ها‌ی مردم بسیار خوب بوده و همه دستگاه‌های اجرایی در عمل با هم هماهنگ بوده‌اند. مردم در این مدت همکاری خوبی داشتند، به همین دلیل از ۱۶۴ شهری که در وضعیت قرمز بودند، فقط ۳۴ شهر قرمز ماندند که امیدواریم این ۳۴ شهر هم به مرور نارنجی و زرد شوند. همه دستگاه‌ها کار خود را خوب انجام دادند.  وزارت بهداشت و نیروی انتظامی در تردد‌های بین جاده‌ای و تردد‌های داخل شهر نظارت خوبی داشتند؛ در این زمینه حدود ۵۰۰ هزار خودروی متخلف از ساعت ۹ تا ۴ مورد جریمه شدند. ما واقعا راضی نیستیم حتی یک نفر هم جریمه شود، ولی وقتی عده‌ای رعایت نمی‌کنند، ناگزیر به برخورد  هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به برخی اصناف متخلف و آخرین وضعیت آنها هم تصریح کرد: برخی مغازه ها هم در این مدت پلمپ شدند که البته تعدادش زیاد نبوده است. امیدواریم همه مردم در همه فعالیت‌ها دقت بیشتری کنند. وزارت ارتباطات در حوزه کنترل‌ها، رصد و رهگیری مبتلایان را به خوبی را انجام داد. وزارت راه شهرسازی هم اقدامات خوبی انجام داده که تمام این موارد در حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی کاملا مشهود است.

وی افزود: ما از ابتدای این هفته اعلام کردیم ارائه خدمات در تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه باید  با کارت ملی باشد و بعد از کنترل کارت خدمات داده ‌شود، پس همه دستگا‌های اداری باید خدمات خودشان را به صورت الکترونیک انجام بدهند.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده مثل ماسک و دستکش اظهار کرد: ما در موضوع تولید ماسک و اکسیژن وارد مرحله خوبی شدیم که می‌توانیم ظرف مدت کوتاهی بحث کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها را کاملا حل کنیم.

وی با اشاره به کمک‌های حمایتی دولت برای خانوارهای آسیب‌دیده در دوران کرونا ادامه داد: قطعا این میزان آسیب دیدگی از طرف دولت قابل جبران نیست و خود مردم ایثار و تلاش می‌کنند تا مشکلات برطرف شوند، ولی دولت در حد امکانات و منابعی که دارد، بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بابت این موضوع کنار گذاشته است که در قالب بودجه عمومی، صندوق توسعه، کمک‌های یک میلیون تومانی و کمک صد هزار تومانی تعریف می شود. گزارش‌هایی هم از طرف وزارت کار و وزارت اقتصادبه دست ما رسیده که نشان می دهد روند کمک‌رسانی خوب است، ولی باید تلاش کنیم حجم کمک‌ها را بالاتر ببریم.

رحمانی فضلی با اشاره به محدودیت‌های رفت و آمد و استفاده هموطنان از وسایل رفت و آمد عمومی هم اظهار کرد: دیروز در کارگروه اقتصادی دولت و کمیته‌ها که با حضور رئیس جمهور تشکیل شد؛ مصوبه الحاق ۵ هزار اتوبوس و واگن مترو تصویب شد که ما بتوانیم تا آخر اسفند ماه این تعداد را تامین کنیم که گامی خوب در حمل و نقل شهری خواهد بود؛ همچنین در چند روز آینده با کمک نیروهای مسلح ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه می شود تا مردم راحت‌تر رفت و آمد کنند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخابات آینده گفت: ما ناگزیریم انتخابات سال آینده را برگزار کنیم، حالا چگونگی اجرای آن در کارگروه‌های مختلف اعم از شورای نگهبان و وزارت کشور  در حال بررسی است، همچنین تجربیات کشورهای دیگر را هم مورد بررسی قرار دادیم و مسائلی که اکنون مطرح شده این است که تعداد شعبه های اخذ رای را زیاد کنیم و زمان انتخابات را هم افزایش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات؛ ۲۰ روز فرصت تبلیغ داریم. قطعا در دوران تبلیغات انتخاباتی تجمعاتی که شکل می‌گیرد و جنب و جوش و هیجان بالا می رود که در واقع نگرانی ما نیز همین ۲۰ روز تبلیغات است، دنبال راه‌هایی هستیم که ریسک و خطر رای گیری را پایین بیاوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
باسلام
هشدار

فقط و فقط استفاده از واکسنهای بومی ایرانی
به واکسنهای کشورآمریکا و اتحادیه اروپا هیچ اعتباری نیست و ممکن است عوارضهای بعدی را در پی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۲۲:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
الهی شکر ممنونً......عزیزان همه که نمیخواهن کسانی که حالشون وخیم شد میزنند ....سریع یارانم مردم گناه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۱۹:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آیا همه مبتلایان واکسینه میشوند
آخرین اخبار