بشار الجعفری: اشغال جولان پروژه مشترک آمریکایی و اسرائیلی است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور بر بازپس‌گیری منطقه جولان اشغالی از رژیم صهیونیستی جدی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور دو نامه جداگانه را در مورد جولان اشغالی به شورای امنیت و سازمان ملل ارسال کرده است.

بشار الجعفری گفت: سیاست‌های دولت کنونی آمریکا در مورد جولان اشغالی با سیاست‌های استعماری انگلیس تفاوتی ندارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: ما در سازمان ملل با منطق قدرت قانون سخن می‌گوییم. ارسال نامه در مورد اقدامات اسرائیل در جولان اهمیت بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: پس از نام‌گذاری منطقه جولان به نام ترامپ، اشغال آن یک اشغالگری مشترک اسرائیلی-آمریکایی است. ما می‌خواهیم دشمنی را مشخص کنیم که دیگر فقط اسرائیل نیست. ما به قدرت هموطنان خود در جولان اشغالی برای مقابله با اسرائیل اطمینان داریم.

بشار الجعفری گفت: از نظر ما، صدقی المقت مبارز بزرگ، نلسون ماندلای سوریه است. دولت با قدرت از مردم خود در جولان اشغالی حمایت می‌کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ادامه داد: اشغالگری ترکیه در بخشی از سرزمین‌های سوری و حمایت آن از تروریسم این کشور را هم سو با اسرائیل قرار می‌دهد. ترکیه اقدامات اشغالگرانه‌ای را انجام می‌دهد که برخلاف قوانین بین المللی است.

الجعفری گفت: اسرائیل طی ۵۳ سال گذشته در تحمیل تابعیت این رژیم به مردم ما در جولان اشغالی شکست خورده است. دولت سوریه بر بازپس‌گیری جولان اشغالی با توسل به همه روش‌های قانونی مصمم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار