در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف ۳۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اصفهان / دستگیری سارق منزل حین خروج از کشور

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۰ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۰ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۳۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اصفهان

سرهنگ حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت‌های مجرمانه فردی در رابطه با تولید ارز دیجیتال در شهرک "نیک اندیش" منطقه "خوراسگان"، بررسی موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۲۳ خوراسگان پس از بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی، با هماهنگی قضائی و با همراهی نماینده اداره برق به محل اعزام و موفق به کشف ۳۹ دستگاه ماینر استخراج ارز از دیجیتال فاقد هرگونه اسناد و مدارک قانونی در بازرسی از محل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: کارشناسان ارزش ریالی کشفیات این عملیات را ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ اکبری تصریح کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 

دستگیری سارق منزل حین خروج از کشور

سرهنگ "حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: پس از وقوع یک مورد سرقت منزل در خیابان "مرداویج" شهر "اصفهان"، شناسایی و دستگیر عامل یا عاملان این سرقت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی جنوب "اصفهان" قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی سرانجام ۲ سارق در ارتباط با این پرونده شناسایی و مشخص شد یکی از آن‌ها توسط پلیس آگاهی "تبریز" دستگیر و در زندان "تهران" است و دیگری نیز در حال خروج از کشور است که بلافاصله در فروگاه دستگیر شد.

سرهنگ ترکیان بیان داشت: یکی از سارقان به ۱۲ فقره سرقت و سرقت بیش از ۲۰ میلیارد اموال از منازل مردم با همدستی سارق دیگر و استفاده از ۳ خودروی سواری اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر دادو خاطرنشان کرد: این پرونده برای بررسی دیگر ابعاد آن در دست بررسی و شناسایی و بازگرداندن اموال مسروقه به مالکان نیز به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار دارد.
 

کشف ۳۷ خودروی احتکار شده در اصفهان

سرهنگ "حمیدرضا اکبری اظهار داشت: در پی بروز نوسانات اخیر در بازار خودرو و سوء استفاده عده‌ای سودجو از وضعیت موجود، شناسایی عاملان این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا ماموران کلانتری ۲۳ "خوراسگان" پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از احتکار خودرو‌های ایرانی در پارکینگی با خبر و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
کشف ۳۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اصفهان / دستگیری سارق منزل حین خروج از کشور


سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی نشان از صحت خبر داشت، گفت: پس از هماهنگی قضائی، مأموران از پارکینگ مورد نظر بازرسی کردند که ۳۷ دستگاه خودروشامل ۱۰ پژو ۴۰۵، ۷ پژو پارس، ۴ دنا، ۲ پژو ۲۰۶، ۲ پژو ۲۰۷، ۲ تیبا، یک سمند، یک مزدا، یک پراید، یک برلیانس، یک کاپرا، یک وانت پراید، یک فوتون، یک رایین دوکابین، یک ام وی ام و یک فاو را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش خودرو‌های احتکار شده توسط کارشناسان مربوطه ۵۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 

بلبرنگ‌های قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ "سهراب قرقانی اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "رئیسیان" این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید و یک پژو مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۱۱ هزار و ۵۰ عدد بلبرنگ خارجی کشف شد که رانندگان مدارک گمرکی و قانونی را ارائه ندادند.
سرهنگ قرقانی اظهار داشت: ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک ۲ راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در سال جهش تولید با شدت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

دستگیری عامل آتش زدن سه خودرو در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی وقوع آتش سوزی عمدی ۳ دستگاه خودروی سواری بنز الگانس، پژو ۲۰۶ و پراید در یکی از مناطق شهر اصفهان و شکایت مالکان خودروها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

سرهنگ حسین ترکیان افزود: با توجه به اینکه تصاویر و فیلم این آتش سوزی در فضای مجازی انتشار یافته و این موضوع باعث ایجاد احساس نا امنی در بین شهروندان شده بود این موضوع با سرعت و شتاب بیشتری پیگیری شد و پس از پایش‌های تصویری هویت عامل اصلی این آتش سوزی عمدی که راننده یک دستگاه خودروی سواری تیبا بود شناسایی شد.

او متهم اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های استان تهران است گفت: کارآگاهان پلیس استان به نیابت قضائی به محل سکونت این متهم رفته و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به پلیس آگاهی اصفهان منتقل کردند.
سرهنگ ترکیان افزود: متهم پس از دستگیری به آتش زدن خودرو‌ها اعتراف و انگیزه خود را اختلاف با مالک خودروی پراید بیان کرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار