تولید ۷۰۰ هزار اصله نهال جنگلی در کلاردشت

حدود ۷۰۰ هزار اصله انواع نهال‌های جنگلی در نهالستان کلاردشت تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،شاهین کیالاشکی سرپرست اداره جنگلکاری، پارک‌ها و ذخیره گاه‌های جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ نوشهر از تولید حدود ۷۰۰ هزار اصله انواع نهال‌های جنگلی در نهالستان کلاردشت خبر داد.

او افزود: این نهال‌ها بزودی برای احیاء مناطق جنگلی به عرصه‌های جنگلی منتقل می‌شود.

کیالاشکی گفت: نهال‌های تولیدی به صورت گلدانی و ریشه‌ای از گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی منطقه تولید می‌شود.

او ادامه داد: زبان گنجشک (ون)، افرا پَلَت، افرا شیردار، بلوط اوری، بلوط ارتفاعی، داغداغان، گلابی وحشی، گیلاس وحشی، سیب وحشی، زرشک، ولیک، کاج سیاه، پیسه آ، سدروس از این گونه‌ها است.

کیالاشکی افزود: نهالستان کلاردشت به عنوان تنها نهالستان دولتی و کوهستانی این اداره کل با تولید سالانه هزاران اصله نهال نقش مهمی در تولید و تامین نهال‌های مورد نیاز به منظور توسعه و احیاء اراضی جنگلی و توسعه فضای سبز ایفاء می‌کند.

سرپرست ادارهٔ جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی نوشهر با اشاره به اینکه که اکنون اغلبِ جنگل‌کاری‌های ما در مناطق مرتفع انجام می‌شود، بهره‌گیریِ بهینه از این نهالستان بسیار مهم را بر شمرد.

نهالستان کلاردشت با مساحت ۹۱ هزار مترمربع، در شهر کلاردشت و در ارتفاع ۱۱۶۰ متر از سطح دریای آزاد قرار دارد و ۶۰ هزار مترمربع آن مساحتِ کاری و مفید محسوب می‌شود و به کشت و تولید نهال اختصاص یافته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.