جانسون: احتمال خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا وجود دارد

نخست وزیر انگلیس روز پنج‌شنبه از احتمال خروج بدون توافق کشورش از اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس، در پیامی از احتمال خروج کشورش از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق خبر داد.

جانسون در پیامی نوشت: «احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق بسیار بالاست.»

این در حالی است که هفته گذشته دولت انگلیس اعلام کرد مذاکرات پسابرگزیت با اتحادیه اروپا به مرحله‌ای دشوار وارد شده است.

«میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت، نیز به تازگی اعلام کرد این اتحادیه آینده خود را قربانی معامله پسابرگزیت نخواهد کرد.

پیش از آن نیز اتحادیه اروپا به انگلیس هشدار داده بود در صورت عدم توافق در چند روز آینده، از ژانویه در عمده فعالیت‌های تجاری این کشور اخلال بوجود می‌آید.

بلاتکلیفی در مورد مقررات اقتصادی پس از برگزیت این حدس و گمان‌ها را برانگیخته است که هیچ توافقی منعقد نمی‌شود مگر اینکه هر یک از طرفین اقدام اول را انجام دهد.

گروهی از کشور‌های اتحادیه به رهبری فرانسه نیز هشدار دادند که گزینه معامله بدون توافق را به توافقی که منافع انگلیس را بر منافع آن‌ها مقدم می‌دارد ترجیح می‌دهند.

انگلیس که به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از بلوک اروپا خارج شد، در آخرین تلاش برای گفتگو در مورد اتحادیه اروپا برای دستیابی به سازش، پیشنهادی را برای بررسی توافق اصلی خروج، در پنج یا ۱۰ سال ارائه کرده است.

اگر هیچ توافق تجاری صورت نگیرد، روابط اقتصادی اتحادیه اروپا و انگلیس تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد، این توافق شامل تعرفه‌های گمرکی مرسوم و چک‌های مرزی کامل برای کالا‌هایی است که از طریق کانال مانش وارد می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار