دورهمی های یلدا این بار مجازی برگزار شود

با توجه به کاهش آمار ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی و برای غلبه بر کرونا با قطع زنجیره انتشار این ویروس ،شهروندان باید از شب نشینی های یلدا پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بعد از ۲ هفته اعماد محدودیت‌ها  بازار بیرجند روز نسبتا شلوغی داشت ، سایر خیابان های شهر هم وضعیت مشابه بازار را داشتند.

لازم است ساعت خروج از منزل را مدیریت کنیم ، حتی نیاز به خرید گروهی نیست  و اگر کار ضروری نباشد برای خود و برای بقیه بهتر است از خانه خارج نشوند.

با توجه به اینکه در خراسان جنوبی بیش از ۶۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا در شب نشینی‌ها بوده ، لازم است به این موضوع هم در آستانه شب یلدا توجه ویژه کرد.

اگر این یک شب را رعایت کنند و به دیدار هم نروند و دورهمی های یلدا مجازی باشد باعث می‌شود آمار پایین رود.


بیشتر بخوانید


طرح ناظران سلامت هم توسط تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و جوانان جمعیت هلال احمر برای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها چند روزیست در استان فعال است.

رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ نفر از داوطلبان امدادگران جمعیت هلال احمر استان به مجامع امور صنفی مختلف که در سطح استان فعالیت می کنند مراجعه کرده و چک‌لیست‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی تهیه کرده است را پر می کنند.

او افزود: مهلت ۷۲ ساعته برای رفع نقص داده می‌شود که اگر نواقص برطرف نشده باشد به مراجع قصایی معرفی می‌شود.

در این روز‌های کرونایی رعایت بهداشت ، دوری از تجمعات و ترک‌خانه در مواقع ضروری باعث می‌شود شرایط بهتری را داشته باشیم.

از این به بعد هم برای مهار ویروس لازم‌است دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.