آغاز طرح زمستانی راهداری در ۲۷ نقطه از استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد از اجرای طرح زمستانی راهداری در ۲۷ نقطه از استان با همکاری پلیس راه در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: طرح راهداری زمستانی در ۲۷ نقطه از استان با ۲۸۱ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و حدود ۳۲۰ نفر از نیرو‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت شبانه ریزی اجرا می‌شود. 

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه طرح زمستانی پلیس، همزمان با سراسر کشور در جاده‌های استان آغاز شده است، ادامه داد: این طرح با هدف آسایش، امنیت و آرامش مردم و تردد راحت در محور‌های مواصلاتی صورت می‌گیرد. 

او افزود: ۳۶۵ نفر از نیرو‌های پلیس در قالب ۱۸۲ تیم در کنار دستگاه‌های خدماتی و امدادی در این طرح فعالیت دارند.

سردار بهدانی فرد با اشاره به همکاری نیروی انتظامی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، هلال حمر، آتشنشانی و اورژانس در این طرح، اظهار داشت: اولویت ما بزرگراه یزد - شیراز و گردنه علی آباد دهشیر است. از مردم می‌خواهیم در این طرح با پلیس همکاری کرده تا شاهد کاهش تصادف و فوت ناشی از آن باشیم.

فرمانده انتظامی استان تأکید کرد که این طرح  تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

کاهش ۳۵ درصدی تصادفات برون شهری

او با بیان اینکه پلیس راه استان در ارزیابی جدید ناجا رتبه دوم کشور را کسب کرده است، افزود: در هشت ماهه اول امسال شاهد کاهش ۳۵ درصدی تصادفات برون شهری و کاهش ۲۳ درصدی جانباختگان بودیم.

سرهنگ آسیایی رئیس پلیس استان یزدگفت: این طرح در ۱۳ مرحله با اولویت اعزام نیرو‌ها به محور‌های برفگیر و صعب العبور صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: از رانندگان می‌خواهیم از سفر‌های غیرضروری پرهیز کرده و نکات ایمنی به ویژه همراه داشتن زنجیر چرخ، چک خودرو و برف پاک کن و همچنین همراه داشتن سوخت کافی را در سفر‌های ضروری مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار