احیای جنگل های منطقه خائیز در بهبهان

مراسم احیای جنگل‌های منطقه خائیز بهبهان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اعلام کرد: مراسم احیای جنگل‌های منطقه خائیز بهبهان با کاشت بذر بادام کوهی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

مرحله نخست پویش بادام‌کاری در خاییز برای احیای جنگل‌های سوخته کاشت بذر بادام کوهی در جنگل‌های خاییز به اجرا درآمد.

این پویش از سوی انجمن زیست محیطی دیده‌بان جلگه سبز خوزستان راه‌اندازی شده که تعدادی از انجمن‌ها و فعالان محیط زیست آن را همراهی کرده‌اند.

کورش کیانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امسال شاهد آتش سوزی در کوی خائیز شهرستان بهبهان بودیم که بخش‌های از فضای طبیعی این منطقه جنگلی آسیب جدی دید و طبق دستور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور که از منطقه خائیز بازدید کرد، برنامه احیای مناطق دچار حریق در اولویت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت.

او بیان داشت: به همین منظور برنامه احیای منطقه جنگلی خائیز در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفت و ۱۰۰ هکتار از اراضی طی هفته آیند با گونه‌های بومی و به صورت کپه بذرکاری انجام شود، در زمینه فرهنگ سازی و تجلیل از افرادی که در مهار آتش سوزی کوی خائیز شرکت داشتند از جمله شهید را خدمت البرز زارعی که جان خود را در این بین از دست داد برنامه های اجرا ‌می‌شود.

کیانی افزود: برنامه‌های ترویجی و فرهنگی با حضور مردم، بسیج، سمن‌ها و ... در منطقه کوه خائیز برگزار شد که با پشتیبانی استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان انجام شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.