کمربند سبز ناجی هوای آلوده یزد

نمایندگان مردم یزد، اردکان و تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، ایجاد کمربند سبز را راهی برای کاهش آلودگی هوای استان بیان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، استان یزد، قطب صنعتی کشور است و ۱.۳% درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است. سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان ایجاد شده و حدود ۱۲۰ هزار نفر در آن‌ها فعالیت دارند.

اما این صنایع باعث افزایش آلودگی هوای استان شده است. راهکار کاهش آلودگی هوای استان چیست؟

سه تن از نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی، ایجاد کمربند سبز و نظارت دقیق بر صنایع را از جمله عوامل موثر بر کاهش آلودگی هوای استان عنوان کردند.

سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فعال بودن تعداد بالای صنایع در استان، گفت: برای کاهش آلودگی هوا باید اقدام اصلاحی انجام شود و ایجاد اتاقک مکش دود از جمله اقدامات اصلاحی است که برای کاهش آلودگی هوا در صنایع فولادی اجرا شده است.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر نیز با اشاره به آلودگی هوای استان، گفت: نبود نظارت اداره صمت و نهاد‌های نظارتی از عوامل مؤثر بر تشدید آلودگی هوای استان است.

او همچنین تعامل با صنعتگران را از عوامل اصلی کاهش آلودگی هوای استان دانست.

محمد رضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان، خرانق و احمد آباد نیز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان یزد از نظر آلایندگی هوا و خاک وضعیت خوبی ندارد.

او با اشاره به اینکه اردکان جزء مناطق با آلودگی بالاست، بر استفاده از فیلتر هوا و مدیریت آلودگی تاکید کرد و افزود: ایجاد کمربند سبز در استان باید در اولویت قرار گیرد.

دشتی با اشاره به گلایه مردم اردکان از آلودگی هوا خاطرنشان کرد: آلودگی هوای اردکان باید از طریق قانونی پیگیری شود.

نیره پور مولایی مدیرکل محیط زیست استان یزد نیز در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا، گفت: گشت و پایش روزانه و شبانه به صورت مرتب انجام می‌شود.

او افزود: امسال ۳۹۲۰ پایش ثبت شده که نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد سه برابری داشته است.

او مخالفت با استقرار صنایع پر آبخواه، صنایع آلاینده در محور یزد -اردکان و تعیین پهنه‌های جدید صنعتی برای مدیریت صنایع را از جمله مصوبات کمیته استانی کاهش آلودگی هوا دانست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار