باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

یارانه‌ نقدی در سال آینده ۴۵ هزار تومان باقی می‌ماند؟

یارانه‌ نقدی در طول ۹ سال گذشته به همان ۴۵ هزار تومان وفادار مانده و در سال‌های متمادی که تورم و گرانی بیشتر شده، ریالی تغییر نکرده است.

یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۰، ۴۵ هزار تومان باقی می‌ماند؟به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حدود ۹ سال از پرداخت یارانه‌های نقدی که پرداخت آن در دولت احمدی نژاد رئیس جمهور وقت کلید خورد می‌گذرد، اما همچنان مبلغ این کمک نقدی دولت به مردم به همان میزان چهل و پنج هزار تومان باقی مانده است و طی سال‌های متمادی که دلار گران و گرانتر و تورم بیشتر و بیشتر شد، ریالی به میزان پرداختی این یارانه‌ها اضافه نشد.

امسال باز هم در جریان تقدیم لایحه بوده سال آینده کل کشور، گمانه زنی هایی درباره افزایش یا ادغام یارانه نقدی با یارانه معیشتی به میان آمده است، در حالی که طبق بودجه ای که دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده میزان یارانه نقدی برای سال ۱۴۰۰ کوچکترین تغییری نکرده است، اقدامی تامل برانگیز که ما برای پیگیری آن به سراغ چندی از نمایندگان مجلس رفتیم تا نظر آن‌ها درباره این مسئله جویا شویم.

یارانه بگیران کمتر شوند تا نیازمندان مبلغ بیشتری دریافت کنند/ عدم یکپارچگی پرداخت یارانه ها منابع را هدر می‌دهد

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که خود نسبت به عدم افزایش یارانه  نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گلایه مند است در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون مبالغ مختلفی در قالب یارانه به مردم اختصاص داده می‌شود اما عدم یکپارچگی و پرداخت نشدن این مبالغ به نیازمندان واقعی جامعه، منابع ما را هدر می‌دهد بنابراین باید سازگار و تدبیری انجام شود تا یارانه ها به صورت تجمیع شده و نظام مند به مردم پرداخت شود.

وی افزود: اشخاص زیادی هستند که عملا هیچ نیازی به یارانه نقدی و معیشتی ندارند اما آن را دریافت می‌کنند، بنابراین ما باید بازنگری به عمل آوریم تا با شناخت نیازمندان واقعی بتوانیم یارانه بگیران را کمتر و مبالغ پرداختی به افراد واجد شرایط را بیشتر کنیم.

طغیانی تصریح کرد: اکنون پرداخت ۴۵ هزار و پانصد تومان هیچ کمکی به مردم نخواهد کرد و معتقدم اگر مدیریت انجام دهیم به راحتی می‌توان مبلغ پرداختی یارانه ها را افزایش دهیم.

یارانه معیشتی و تامین کالاهای اساسی پرداخت می‌شود پس لزومی به افزایش مبلغ یارانه نقدی نیست!

البته برخی نمایندگان دیگر معتقدند که اکنون دولت چندین نوع یارانه در بازه های زمانی مختلف به مردم پرداخت می‌کند و الزاما نباید مبلغ یارانه نقدی در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند.

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: یارانه های معیشتی و تامین کالاهای اساسی به منظور افزایش قدرت خرید مردم در نظر گرفته شده است، با توجه به اینکه شصت میلیون نفر مشمول دریافت این یارانه هستند لزومی بر افزایش نرخ یارانه نقدی نیست.

یارانه‌ نقدی سال آینده ۴۵ هزار تومان باقی می‌ماند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از دیگر مخالفان عدم افزایش نرخ یارانه نقدی است؛ وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد:  بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید حداقل میزان ۵۰ درصد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مردم اختصاص داده شود، دولت در تبصره ۱۴ لایحه بودجه بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از افزایش نرخ حامل‌های انرژی در دست قرار دارد، بنابراین باید حداقل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه به مردم پرداخت شود.

پیشنهاد یک نماینده برای دو برابر شدن مبلغ یارانه نقدی/ آیا یارانه ۹۰ هزار تومان خواهد شد؟

حاجی دلیگانی افزود: بر اساس پیش بینی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تنها قرار است که حدود ۷۰ هزار میلیارد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مردم اختصاص داده شود که البته ما در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی با این مسئله مخالفت خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: زمانی که سال‌ها پیش ۴۵ هزار تومان به عنوان یارانه برای کمک به اقشاری از جامعه در نظر گرفته شد، این مبلغ حدود ۱۰ دلار ارزش داشت، اما اکنون ارزش این مبلغ به یک و نیم الی دو دلار تنزل یافته است، بنابراین یک فاصله هشت برابری در این سال‌ها ایجاد شده است و پرداخت این میزان یارانه به مردم محلی از ترسی ندارد.

یارانه‌ نقدی سال آینده ۴۵ هزار تومان باقی می‌ماند؟

وی تاکید کرد: ما سعی خواهیم کرد که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی این رقم را به میزان دو برابر و ۹۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش دهیم.

چندین سال است که بحث افزایش یارانه نقدی در فواصل بودجه در مجلس مطرح می‌شود، اما کماکان این مبلغ به ۴۵هزار و پانصد تومان محدود مانده است، گرچه در یک سال گذشته دولت مبالغ دیگری تحت عنوان کمک معیشتی و تامین کالا‌های اساسی برای کمک به اقشاری ضعیف‌تر جامعه در نظر گرفته است، اما انتظار می‌رود که با تجمیع یارانه‌ها و هدفمندی بیشتر آن مبالغ بیشتری به دست افراد نیازمند جامعه برسد، حال سوال اساسی این است آیا یارانه نقدی به ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان وفادار خواهد ماند و یا نرخ آن دو برابر خواهد شد این سوالی است که در فصل بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ پاسخ آن را دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دینا
۱۲:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام شغل همسر من آزاد وحساب در گردشش بالاست اما در آمد خانواده ما ماهی دو سه میلیون بیشتر نیست به دخترم که دوساله اصلا یارانه نمیدن !به من و همسرم من یارانه بنزین نمیدن!اصلا عادلانه نیست خیلی اطرافیانمون از ما وعضشون بهتره ولی هر دوتا یارانه رومیگیرن ما اولی رو میگیریم اونم نصفه....!!!!ماشینمون پراید!!!!همسرم خونه هم نداره!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
مگه دارند از جیب خودشان میدهند که نمکنن یکم بیشترش کنن.
البته مهم این هست که پول جیبشون را بیشتر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
پولمون دیگه ارزش نداره ااااااااااااااااهاااهااااااااهاااااا مثلاً دارم گریه میکنم
Sweden
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
قیمت اپارتمان شده از ۲۵ تومان تا ۲۰۰ تومان .... مهم نیست اصلا... اقا بی خیال اشتباه کردم که نوشتم. ... یه اپارتمان معمولی ۶۰ متری میشه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
یارانه ۴۵ باشد یا نباشد مساله این است بودن یا نبودن
خجالت نمیکشید با این یارانه دادنتون؟
انگار دارین صدقه میدین به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
در رابطه با حذف یارانه ها بارها نظر خواهی شده و مردم به ادامه آن نظر دادند مشروط بر اینکه با تورم همگام باشد نه اینکه در بودجه امسال هم همان 45 تومان اعمال شود حداقل 150 باید مصوب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
مملکت ودست همون کسی بدید یارانه رو تقسیم می‌کنه 9ساله با تمام تورمها قیمتش تغییرنکرده مدیریت درست یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
مملکت ودست همون کسی بدید یارانه رو تقسیم می‌کنه 9ساله با تمام تورمها قیمتش تغییرنکرده مدیریت درست یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آقای مجلسیون عزیز
اگر شما دلار یازده هزار تومانی که آغاز فساد بزرگ در دولت هست را برای بودجه سال بعد تایید و تصویب کنید که نباید به هیچ وجه قبول کنید در صورت پذیرش فاسد ترین خرابترین مجلس خواهید بود جلوی فساد دلار یازده هزار تومانی در بودجه را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
یارانه برای خرید ۱۵ عدد نان سنگک.واقعا فشار روی دولته .دولتی که از پشت شیشه داره مملکت را اداره می کنه
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۲:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
دو دلار هم نمیشه.بزارین برم من.به قهقرا برم من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
این مجلس انقلابی بود که هی میگفتین رای بدین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
پول نفت را خوب سر سفره مردم اوردند علی برکت لله
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۰۰:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
چقد افزايش بدين سالي يارانه تصويب شد با ٤٥٥٠٠ ميشد ٤٥ دلار خريد الان با ٤٥٥٠٠ نميشه دوتا دلار خريد حساب كنين دلار شده ٢٦٠٠٠ تومان بنظر من با اين اقتصادي ما داريم بايد به هر نفر ٩٠٠٠٠٠ تومان بدين تا مردم بتونن با تورم كنار بيان يارانه پاي ثابت همه چي هست ببينم از سال تسويب اين طرح چند بار انرژي و سوخت رو افزايش دادين و يارانه همچنان رو مبلغ ٤٥٥٠٠ مونده يه حساب دو دوتا چهارتا كنيم مسعله حله گناه ما جوانان چيه پول نداريم كار راه بندازيم تا ميخايم بيايم طرف بازار اينقد آشفنگي هس كه كسي جرعت اومدن سمت بازار ازادو هم نداره الان بخايم يه كار ساده هم راه بندازيم بايد ١٠٠/٠٠٠/٠٠٠ تومان تو حساب باشه فقط بتوني جنساتو بخري بدون رهن مغازه و هزينه هاي مصرفي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
باسلام یارانه اگر زیاد تر میشد جای تعجب داشت همه میدونند مسئولین دست بگیر شان هروز افزایش داره اما موقعی که بخواهندپول بدهند ننه غریب در میارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
یا خدا نمیخواد بابا . میاید خیر کنید کبابمون میکنید . نون رو از اونور میکنید دونه ای سه چهار تومن .نخواستیم بابا یچیزو میدین عوضش از ده جای دیگه جبران میکنید میکشید ازمون
Iran (Islamic Republic of)
محسن چهره ماه
۲۳:۱۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
این کلاه گشادی است که احمدی نژاد سر مردم گذاشت.دولت فعلی هم اگه جیب مردم را نزنه باید خدا را شکر کنیم.وگرنه همچین شب بیستم تو بوق و کرنا میگن واریز یارانه به حساب مردم هرکی نداند فکر میکنن میلیونی پول میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
دو چیز خوب کنترل میشه یکی همین یارانه که بااین همه تورم ۱۰ ساله تغییری نکردم ...دوم کرایه تاکسی‌ها است که سالی یکی دو دوریال اضافه میشه ....نمشه کسی که مسول این دوتا است جا بجا بشن
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
وااااااااای. دمتون گرم. خیلیییییی خندیدم تو این روزهایی که کزونا حال همه رو گرفته...
باحال بود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۰۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
مردم عزیز آگاه باشید که دولت و اصلاحات غربزده توی این شش ماه با تمام قوا خواهد آمد تا به هر طریقی که شده از شما رای بگیرند حتی با ارزون کردن اجناس و حتی با وعده های بزرگ توخالی ، خیلی مواظب باشید ایندفعه کمر بسته اند برای نابودی کشور و مردم که زبانم لال اگر ایندفعه رای بیارن طوری از روی ملت رد خواهند شد که صدای شکستن استخوانهای ملت را از خارج از کره زمین بشنوند. باشد که مثل مردم عراق مارا ببرند لب رود اروند و سر یکایک مارا ببرند .بصیرت بصیرت بصیرت.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
عاجز
۲۱:۵۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ده.سال.پیش.حقوق.نمایندها.چقدر.بود
الان.چقدره.یارانه.تو.این.مدت.ده.سال
افزایش.نداشت.به.نفع.مردم.در.عوض
حقوق.نمایندها.از.همین.یارانها
خوب.زیاد.شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
۴۵ هزار و پانصد تومان
تراول پنجاهی بدی بچه برا پول تو جیبی قهر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
يارانه فقط 1.8 دلار كمتر از 2$ در ماه پولي كه در كشورهاي اروپايي و آمريكايي و كشورهاي آسيايي براي يك عدد نوشابه پرداخت ميشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
بعضی ها تو این بیکاری تورم با دو سه فرزند دارن با یارنه ۴۵ تومنی زندگی میکنند ایا با این وضعیت بازار میشه زندگی رو پیش برد
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۰:۴۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
یک خانواده زمان احمدی نزاد با یارانه با ۳۶ قسط ماشین می خرید اکنون ماهیانه با یارانه یک خانواده ۴ نفره یک باک بنزین می زنند این دولت تدبیر و امید واقعا آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کرد که کلا یارانه نمره اش صفر شد...درود بر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
(عضو هیئت رئیسه مجلس حاجی دلیگانی تاکید کرد: زمانی که سال‌ها پیش ۴۵ هزار تومان به عنوان یارانه برای کمک به اقشاری از جامعه در نظر گرفته شد، این مبلغ حدود ده دلار ارزش داشت.) ایشان قیمت دلار را در سالهای قبل مرور کنند می بینند که دلار در سال 97 در اردیبهشت 45000 ریال بود در سال 89 که یارانه برای کمک به اقشاری از جامعه در نظر گرفته شد 11000 ریال بود که این مبلغ حدود 41 دلار ارزش داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
تورم مشکلاتی که بوجوداورده اید پایین بیارین یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
یارانه 90 تومن بشه نان رو دونه ای 5000 تومن میکنن
United States of America
باقری
۱۹:۳۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
۴۵ تومان دادند وقتی دلار ۴تومان بود. امروز دلار و قیمتها ۳۷ تومان است، آبا یارانه نباید ۱۵۰ تومان بشود؟ همه قیمتها خارجی و صادراتی است ولی درآمدها ایرانی. در آمد فقری در امریکا ۵۰۰میلیون تومان است که ۱۴۰۰۰ دلار می‌باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خدارو شکر دست کم یارانه ها سالهاست افزایش قیمت نداره به این میگن کنترل تورم ¡!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
الهی شکر از روزی که یارانه دادن اینقد گرفتار شدیم که همش کارت یارنمون باید بدیم به این واون ازشون پول قرض کنیم برای نون شب خدایا خودت برامون چاره ای کن ای دولت تدبیر وناامید
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۹:۰۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
همین مورد تغییر نمی کند وثابت است کاش قیمتها از این عنصر ناشناخته که هیچ تغییری نمی کند یاد می گرفتند واین قدر اوج نمی گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اگه داعش مارا نکشه گرونی مارا میکشه مردم قیام میکنند یا در خفقان سکوت میکنن مردم برا انقلاب خون دادن که زجر بکشن ایا واقعا این درستشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
احسنت به این ثابت نگه داشتن،یارانه،کار خیلی سختی هست که مسولین انجام میدهند
Iran (Islamic Republic of)
رامین خضری
۱۸:۵۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
به دادافرادمتاهل،بیکار،دارایفرزندوفاقدبیمه برسید،بدلیل نداشتن بیمه هیچ کمکی نداریم،قبلاباکارگری....سر میکردیم،الان چه کنیم،لااقل یارانه رابه سه،چهاردهک پایین پرداخت کنید،ویارانه این افرادکه از جایی کمک و پشتوانه ندارن بیشتر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
رامین خضری
۱۸:۵۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
به دادافرادمتاهل،بیکار،دارایفرزندوفاقدبیمه برسید،بدلیل نداشتن بیمه هیچ کمکی نداریم،قبلاباکارگری....سر میکردیم،الان چه کنیم،لااقل یارانه رابه سه،چهاردهک پایین پرداخت کنید،ویارانه این افرادکه از جایی کمک و پشتوانه ندارن بیشتر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
باسلام این یارانه نتیجه دولت انقلابی احمدی‌نژاد است قیمت چنده گوجه فرنگی می شود با گرانی وتورم کالاهای
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
به گفته آقای روحانی آنچنان رونق اقتصادی برای ما درست کرده اند که نیازی به یارانه نداریم چون با این یارانه فقط روزی یک نان سنگک میتونی بخری.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ساله آینده زوده حالا تا 10سال دیگه همین مبلغ و نگه دارین..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
تنها چیزی که توی این دولت ثابت مونده یارانه هستش . علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
علی برکت الله ، علی برکت الله ، علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
بجای یارانه کارت تخفیف بدین از فروشگاه منتخب خرید کنیم ماهیانه به صورت درصدی شارژ تخفیفی بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چشم سفید میکنن تا ماه ب سر برسه و 45000000000000 تو من بزارکف دستشون .. .حقوقها را میتونن زیاد کنن .ولی یارانه را ن .عجب معادله چند مجهولیه .من نتونستم حلش کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۵:۵۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
یارانه رو حذف کنید اما!!!!!!!!!
آب و برق و گاز را کلا مجانی کنید.
اگه هم قبول ندارید برید بمیرید که
به قول شاعر:
ای زبردست زیردست آزار
گرم تا کی بماند این بازار
به چه کار آیدت جهانداری
مردنت به که مردم آزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خدا خیرت بده عجب بجا این شعر رو نوشتی و البته خدا سعدی رو هم بابت این دو بیت زیبایش قرین رحمت خویش قرار دهد.
Iran (Islamic Republic of)
احمدخداجو
۱۵:۲۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام علیکم
کمک معیشتی دولت دوام ندارد موقتی است کمک معیشتی 100 هزارتومانی و کالای اساسی 60 و120 تومانی
باید یارانه نقدی دو برابر بشود.100درصد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
حیات مردم اصلا مهم نیست، اون چیزی که فقط مهمه موشک و امنیت هست، حیات مردم با توکل بر خدا حل میشه، خداخواسته، ارامش خودتون رو حفظ کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۴:۴۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
کدام دولت ، کشور ایران و فقط مردم دارن پیش میبرن.

اگر دست دولت بود از کشورمون هیچی نمونده بود

واقعاً متاسفم......
Iran (Islamic Republic of)
رز
۱۴:۴۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اون اقایی که میگه یارانه نباید بیشتر بشه هیچ وقت اون آدمهای رو درک نکرده که در طول ماه منتظرن یارانه ها رو بدن اونم خیلی خیلی کم بتونه بزاره بده پای کرایه خونه یک میلیونی یا قسط هاش تو مجلس کسی باید تصمیم بگیره که خودش تمام سختی ها زندگی رو تحمل کرده باشه اونی که سواره هست هیچ وقت در فکر پیاده نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چه عجب باورتون شد کسایی یارانه ومعیشتی دارند دریافت میکنند که این پولا اصلا ارزشی براشون نداره چون ازنظر مالی کاملا مرفه هستند ..درضمن نیازی نیست اضافه کنید به همه بدهید که انقدر باعث نفرین نشید بیخودوبی جهت ازماهاراقطع کردید
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۴:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اقا یه فکری تو بودجه تصویب کنن هر ایرانی باید 45 هزار تومن به دولت کمک کند.
تا ابادانی و رونق اقتصادی بیشتری داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خود انصرافی هستم الان وضعیت فرق داره شما خودتان گفتید هر وقت خواستید یارانه شما وصل میشه عهد و پیمان را فراموش نکنید جواب این نیست خواهشمندم التماس میکنم یارانه مارا وصل کنید
Romania
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ایکاش دولت همه چیز رو مثل همین یارانه ثابت نگه میداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
هورا یارانه ۴۵هزارتومانی
Iran (Islamic Republic of)
شراره
۱۳:۳۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
شرم به این دنیا
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۱۳:۳۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
آره بذار قطع کنن لااقل به ثروتمند ها ندن.ما کارگريم مستاجریم یه بیمه داریم که اونم کارفرما میده اونوقت وام یک میلیونی به ما ندادن ولی همسایه صاحب خونه هست ماشین جي ال ایکس داره برا اون ریختن چون آقا برای راحتی آژانس کار میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
پس چراقیمتها دراین مدت حبابی رفته بالا غیر ازیاراته ها!؟! انگارصد سال گذشت تابه این تورم وقیمتها رسیدیم!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چطور نرخ یارانه رو ثابت نگه داشتین همونطور هم نرخ بقیه چیزارو ثابت نگه دارین
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۲۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
والا این صدقه ۴۵ تومان کفاف ۱۰روز غذای مورچه هاروهم نمیده. آقای کلیدیان عجب کلیدی داشتی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۲۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
الهی شکرچه خبرخوبی مونده بودیم اگه قطع بشه چیکارکنیم.صدقه رو خوبه میشه ماهی دوتاپفک برابچمون بخریم.عااااااالللللیییییههههه‌ ای خدامردیم ازاینهمه خوشبختی وشادکامی تواین مملکت امام زمانی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
با این 45000 تومن که می توانید یک ابنبات خروس قندی بخرید بس است اسراف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است. فاصله متوسط حقوق کارگران تا خط فلاکت هفت میلیون تومان است تازه آقایون کارشناس دغدغه اینو دارند که یارانه 45000 تومنی 90000 تومن بشه یا نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
یارنه بایدبه اندازه ای تورم افزایش یابدمسئولین باافزایش آب وبرق ونان وسوخت نیازی به تایید نبودچون ازجیب مردم هست اما وقتی پای دخل مردم ازجیب دولت می شود همه روزه سکوت وطولانی بودن تاییدوبایدهفت خوان رستم ردبشه وبعد تاییدنشه اخه چراباید به ملت فشاربیایدوشماها دررفاه کدام عدالت دارین اجرامی کنید من یکی تا بحال عدالتی راندیدم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
این اسمش یارانه نیست...!
یه نگاهی به کشورهای عربی بیاندازید
عربستان به هر نفر، چه فقیر وچه غنی، بالای 8 میلیون به پول خودمون یارانه میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اگه یارانه رو زیاد کنن چیزی نمیمونه برای حقوقای نجومی بدبختا گوشنه میمونن خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خوب سر ملتو با 45 تومن شیره مالیدین قبض اب و گاز هرسال گرون میکنید بعد 9ساله این 45 تومن ثابت مونده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
یه کم خجالت بکشین اسم یارانه نیارید لطفا همچین میگن یارانه که انگار ماهی هر نفر یه میلیون دارن میدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ما گدای قانع هستيم :آقای نماينده مجلس که درباره يارانه نظر می هيد شما که تخم دو زرده ميکنيد هزينه ناهارت به اندازه يک سال درآمد ماست تازه هنوز تمبر. نماينده بودنت توی مجلس خشک نشده ماشين شاسی بلند بجای دنا. میخای تازه نازم می کنی فقط سنگ به سينه خودت نزن متاسفم که مردم نمايندهايي امثال شما راراهی مجلس کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
یارانه بگیر
۱۲:۵۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
انشالله که ثابت می ماند
چون انچان رونق اقتصادی ایجاد کرده اند که اصلا به چهل وپنج هزار تومان نیازی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۴۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
متاسفم با این یارانه
Iran (Islamic Republic of)
گوش کن مسعول باشمام
۱۲:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
یارانه کحابودیک ملیون وام دادن دیگه یارانه نمیدن اون یک ملیون رو ببخشید یارانه رو لازم داریم
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
وای جی سی ازشمابعیده حالاکه دولت باجون ودل یه چیزی (یارانه 45تومنی)روثابت نگه داشته انتقادمی کنی؟؟؟هیچ کجای دنیا سابقه نداشته یه چیزی(یارانه )به مدت 11سال ثابت بمونه این ازافتخارات دولت ومجلس ماست.خخخ
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۳۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
نماینده ای که از پول بیت‌المال بهش دوتا ماشین رایگان هدیه میدن و هیچ غلتی هم واسه بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردم انجام نمیده بیشتر از این نباید توقع داشت چون میترسه که از حق حساب خودش کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
الهی شکر که یارانه میگیریم.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
معمولا هرچی به نفع دولت هست افزایش پیدا میکنه مثل ماشین هرچی به نفع مردم است افزایش پیدا نمیکنه مثل یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
یعنی واقعا خجالت هم خوب چیزی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
نماینده بیسواد و بی درد میگوید که یارانه نباید افزایش پیدا کند برو یکم به سوادت برس
Germany
محمد
۱۱:۵۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اووووووووونچنون رونق اقتصادی....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
تعداد یارانه بگیران چه ربطی به مبلغ واقعی یارانه و کم و زیاد شدن ارزش آن دارد؟اون یه مقوله جداست.
ثانیا یارانه معیشتی و کالای اساسی کجاست که ما خبر نداریم؟
صد تومن هم شد یارانه معیشتی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
حضرت علي فرمودند هر چي براي خود ميپسندي براي ديگران هم بپسند ولي مسولان همه چيزاي خوب غذاي خوب ماشين خوب خونه خوب سفر به اروپا وامريكا رابراي خود خوب ميپسندن انگار براي ملت رنجكشيده وله شده زير فشار اقتصادي حرام ميدانند از خشم خدا بترسيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خیلی از افرد کم درامد مخصوص روستاییان که از مال دنیا هیچ ندارند ونه ملکی نه خانه ای ونه ماشین ومستاجر وکارگر ساده هبه این افراد کمک معشیت ندادن چون افراد ثروتمند وزرنگ با زدوبند به نام این افراد دسته چک وکارتخوان گگرفته اند واین افراد درظاهر گردش مالی بالا جزو افراد پردرامد قرار گرفته اند ودولت به همین بهانه هیچ کمک نمیدهد .به قول معروف این افراد شدن چوب دوسر طلاه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۱۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
یارانه‌ نقدی در سال آینده ۴۵ هزار تومان باقی می‌ماند؟ !!! ای عجب
Iran (Islamic Republic of)
ارزش يارانه
۱۱:۱۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ارزش يارانه چقدراست ؟ قبلا چقدر بود ... متناسب با روز نشده است ؟ كمتراز 1.8 $
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
نماینده عزیز نرخ دلار درسال اول اجرای هدفمندی تنها 1000 تومن بود ومبلغ پرداختی یارانه برابر با 45 دلار بود نه 10 دلارکه هرسال مقداری آب رفت وحالا تبدیل به کمتر از 2 دلار شده
-
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
پس این 100 تومانی که قرار بود در چهار ماه 99 از دی ماه تا اسفند بدن چی شد آن هم پرید
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۲:۱۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
تا به امروز مسئولین اجرایی کی حرف هاشون با عملشون یکی بوده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۰۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
همچین با منت میگین میخوایم بکنیمش 90 تومن که انگار دارین شاخ غول رو میشکنین. یارانه به پول الان باید 800 تومن میبود. چون 40 دلار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اون زمان یارانه اندازه 20 دلار ارزش داشت الان 2 دلار ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اون زمان یارانه اندازه 20 دلار ارزش داشت الان 2 دلار ارزش داره
-
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
کدام یارانه؟!! پول یک مرغ هم نیست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
قبض گاز امسال ما نسبت با پارسال تقریبا دو برابر شده با همان میزان مصرف برق و مابقی هم همین طور اما یارانه ثابت است
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۰:۵۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
كاش همه قيمت هاي مثل مبلغ رايانه هرسال ثابت بود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۵۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام خدایابازم شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
کاش همه چیز مثل یارانه ثابت میموند ولی حیف که کمر مردم شکست تو این اوضاع بد اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
يارانه بي اثر
۱۰:۴۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
نمايندگان مردم در مجلس هنوز پس از 9سال تورم را قبول ندارد ؟ يارانه 45 هزارتومان مجوز گراني ها شد و حالا مردم چوبدو سر طلا شدند هم تورم وگراني متحمل شدند و هم يارانه ناچيز كه درد مردم را درمان نكرد .
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۱۱:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
بازهم خداروشکرکه این هم هست یک بربری صدی به هزار رسید ولی یارانه همین۰ ۴ هزار پیش درود ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
آخرین اخبار