سورنا ستاری در اراک:

محصولات تحریمی را به کمک جوانان ایرانی می‌سازیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از جوان‌های با استعداد محصولات تحریمی را بسازیم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در  سفر یک روزه به استان مرکزی و در حاشیه بازدید از شرکت ماشین سازی اراک به در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:  تلاش می‌کنیم یک اکوسیستم جدیدی را در صنعت کشور ایجاد کنیم که بر این اساس بتوانیم از جوان‌های بسیار با استعداد خصوصا جوانان دانشگاه به خوبی استفاده کنیم و محصولات تحریمی را داخل کشور بسازیم.

ستاری افزود: اتفاقی خیلی خوبی که افتاده و نمونه آن همکاری  شرکت قدیمی مثل ماشین سازی اراک با یک شرکت خصوصی قدیمی مثل گداختار است که  توانسته یکی از محصولات تحریمی کشور را داخلی‌سازی کند.

او اضافه کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خصوصا در این زمان تحریم بسیار مهم است و در این راستا تلاش دولت و معاونت علمی، فناوری برای شرکت‌ها این است که بتوانیم در شرایط تحریمی از این وضعیت کنونی خارج شویم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در داخل کشور هست که عمدتاً متخصص هستند و بیش از ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم  ایجاد کرده اند.

ستاری تصیح کرد: در استان مرکزی همکاری خیلی نزدیک بین شرکت‌های دانش بنیان نوپا با شرکت‌های بزرگ و قدیمی وجود دارد که باعث می شود نوآوری به شرکت‌های قدیمی تزریق شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.