سامسونگ نرم افزار بهینه ساز بازی را برای پرچمداران خود عرضه کرد

شرکت سامسونگ نرم افزار Game Driver را با هدف بروزرسانی خودکار GPU، در دسترس کاربران دو گوشی Note 20 و S20 قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بروزرسانی کارت گرافیک یا همان GPU یکی از رایج‌ترین قابلیت‌های در دسترس کاربران است و شرکت‌های سازنده کارت گرافیک با بروزرسانی مستمر سخت افزارهای خود، عملکرد و کارایی دستگاه خود را بالا می‌برند و این موضوع تاثیر بسیار بالایی روی استفاده افراد از دستگاه آن‌ها می‌گذارد. اما این موضوع تاکنون صرفا در انحصار کامپیوتر قرار داشت و گوشی‌های هوشمند امکان بروزرسانی بخش نرم افزاری GPU را نداشتند و شرکت کوالکام به طور خودکار برخی از پردازنده‌های گرافیکی خود را بروزرسانی می‌کرد.

به تازگی شرکت سامسونگ یک راه حل جدید برای حل کردن این مشکل ارائه کرده و آن هم عرضه یک برنامه جدید به نام Game Driver است تا به این ترتیب گوشی بهترین عملکرد را در بازی داشته باشد. در حال حاضر شرکت سامسونگ این قابلیت را در انحصار پرچمداران بالا رده این شرکت یعنی Galaxy Note 20 و S20 قرار داده است که می‌تواند عملکرد گوشی در بازی‌های بسیار سنگین مانند فورتنایت را بهبود بخشد.

نرم افزار بهنیه ساز بازی

همکاری کوالکام و ARM با سامسونگ

بر اساس اعلام شرکت سامسونگ، برنامه بهینه ساز درایور بازی را پس از کسب موافقت از دو شرکت کوالکام و ARM طراحی و عرضه کرد و این دو شرکت نیز اعلام کردند که تا جای ممکن بروزرسانی‌های جدید را برای پردازنده‌های گرافیکی خود عرضه خواهند کرد، به این ترتیب باید شاهد چشمگیرعملکرد گوشی‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت در آینده باشیم.

گفتنی است شرکت سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد در آینده تعداد گوشی‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت را افزایش دهد اما به دلیل وجود پردازنده‌های متفاوت در گوشی‌های این شرکت، این موضوع کمی زمان‌بر خواهد بود و کاربران فعلا باید منتظر بمانند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار