رئیس سازمان ثبت احوال مطرح کرد؛

ثبت نام ۹۵ درصد از هموطنان برای کارت ملی هوشمند/ پایان پروژه کارت ملی هوشمند در ده ماه آینده

درخشان نیا از ثبت نام ۹۵ درصد از هموطنان برای کارت ملی هوشمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم افتتاح سرویس تطبیق اثر انگشت با اصحاب سند در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت ثبت شده در کارت ملی هوشمند ملی که صبح امروز شنبه (۲۳ آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۹۵ درصد مردم کشورمان برای کارت ملی ثبت نام کردند و برای ۵۰ میلیون نفر نیز کارت صادر شده است.

او در ادامه بیان کرد: برای کسانی که ثبت نام کردند، ولی کارتشان به دستشان نرسیده امکان این احزار هویت است و با هیچ مشکلی مواجه نیستند؛ اما کسانی که برای تکمیل ثبت نام مراجعه نکردند باید هر چه سریع‌تر برای ثبت نام اقدام کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه برای جمعیت بالای ۱۵ سال کارت ملی هوشمند صادر می‌شود، گفت: هم اکنون ۹ میلیون نفر فاقد کارت ملی هوشمند هستند.

او درباره پروژه ناتمام کارت ملی هوشمند گفت: دستور تسریع کارت ملی‌ها صادر شده است و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی این مشکل حل خواهد شد و ظرف ده ماه کارت ملی‌های هوشمند حل می‌شود.

درخشان نیا با اشاره به اینکه کارت ملی تولید داخل استاندار‌های لازم را دارد، تصریح کرد: برنامه‌هایی برای بهره برداری بیشتر از کارت ملی‌های هوشمند در نظر گرفته شده است و چون حدود ۹۵ درصد مردم ثبت نام کردند باید بهره برداری‌ها آغاز شود.

او افزود: باید بانک‌های اطلاعاتی تجمیع شوند تا افراد بتوانند از کارت ملی‌های هوشمند استفاده غیر حضور‌ی نیز داشته باشند.


بیشتر بخوانید


درخشان‌نیا تصریح کرد: ما همواره با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعامل و همکاری داریم به عنوان مثال در بخش مربوط به آمار ازدواج و طلاق آمار را در لحظه از سازمان ثبت اسناد می‌گیریم.


او تصریح کرد: پروژه صدور کارت هوشمند ملی روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند و پایگاه آن در سازمان ثبت احوال قرار دارد و به بیش از ۲۰۰ دستگاه خدمات ارائه می‌کند.

درخشان نیا افزود: راه اندازی این سامانه، باعث تسهیل و تسریع در امور مردم می‌شود و سطح اطمینان اسناد را ارتقا می‌دهد و از جعل اسناد جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان ثبت احوال بیان کرد: با پیگیری‌های وزیر کشور و دستور رئیس جمهور مقرر شده که اعتبار لازم فراهم و کارت‌های باقیمانده نیز تولید شود و در اختیار مردم قرار گیرد. این درحالی است که سازمان ثبت احوال کشور ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون کارت در ماه را دارد.

رییس سازمان ثبت احول کشور تصریح کرد: اولین دستگاهی که می‌تواند پین کارت هوشمند ملی را بازیابی کند سازمان ثبت اسناد کشور است و ما آمادگی کامل را داریم که بهره‌مندی کامل از کارت ملی هوشمند را در همه دستگاه‌ها انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
والااا اسفند امسال که بیاد میشه 4 ساااال که هنوووووز کارت ملیه ما نیومده .
آخرین اخبار