کشف کلاه‌خود یونانی ۲۴۰۰ ساله در کرواسی+ عکس

باستان شناسان یک کلاه‌خود جنگی یونانی در مقبره‌ای شکسته در کرواسی شناسایی کرده اند که قدمت آن به قرن چهار قبل از میلاد باز می‌گردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سان، باستان شناسان دانشگاه زاگرب کرواسی موفق به کشف بقایای یک جنگجوی نجیب زاده و یک کلاه‌خود جنگی یونانی در مقبره‌ای شکسته در کرواسی شدند. این جنگجو حدود دوهزار  و چهارصد سال قبل در قرن چهارم قبل از میلاد در این آرامگاه دفن شده است.

قدمت این نوع کلاه‌خودجنگی یونان به قرن ۷ قبل از میلاد برمی گردد. این کلاه‌خود به عنوان یک کلاه ایمنی ایلیری‌ها با طراحی معروف صورت است. اعتقاد بر این است که کلاه‌خود به یکی از اعضای نخبه ارتش یونان باستان تعلق داشته است. همچنین به نظر می‌رسد، جنگجو با لباس جنگی خود شامل همین کلاه‌خود دفن شده که به مرور زمان بخش‌هایی از آن تخریب شده است. اما اثر چندانی از اسکلت جنگجو باقی نمانده است.

در حالی که باستان شناسان در حال کار بر روی کوهی در زاکوتاراچ در جنوب دالمتیا، کرواسی بودند، سلاح، جواهرات، سفال و بقایای یک زن نیز پیدا شد. آن‌ها در صدد مرمت گور‌های باستانی بودند که با این بقایا مواجه شدند. مجسمه‌های مفرغی، مهره‌های کهربا، ظروف سفالی و یک دستبند برنز در اطراف مچ اسکلت زن، از دیگر اقلام پیدا شده در این قبر هستند.

ایلیری‌ها گروهی از مردم باستان بودند که از حدود قرن ۶ قبل از میلاد در منطقه شبه جزیره بالکان در اروپا زندگی می‌کردند. از  آن‌ها در متون روم و یونان باستان نام برده شده است و به خاطر سبک کلاه جنگی شان معروف بوده اند.

کشف کلاه‌خود یونانی ۲۰۰۰ ساله در کرواسی+عکس

کشف کلاه‌خود یونانی ۲۰۰۰ ساله در کرواسی+عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۷:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
یک چیزهایی بسازیم تا 100 سال آینده به عنوان عتیقه به مردم جهان بفروشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
درنتیجه
کرواسی بخشی از سرزمین مادری یونانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
درست مثل فیلم هاست
آخرین اخبار