تحلیلگر جمهوریخواه: مواضع ترامپ درباره دادگاه عالی مورد تمسخر دیگران است

ران نیرینگ از حمله رئیس جمهور آمریکا به دادگاه عالی به دلیل عدم ابطال نتایج انتخابات انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ران نیرینگ، تحلیلگر مسائل انتخاباتی آمریکا از حزب جمهوریخواه گفت: تعبیراتی، چون خالی از حکمت و شجاعت در جملاتی که ترامپ برای توصیف موضع دادگاه عالی آمریکا استفاده کرده، با تمسخر دیگران مواجه شده است.

بر این اساس، ران نیرینگ با اشاره به توئیت ترامپ در مخالفت با موضع دادگاه عالی، گفت: رئیس جمهور نظر دادگاه عالی را خالی از حکمت و شجاعت خواند، اما دیگران سخنش را به تمسخر گرفته اند. شش قاضی از ۹ قاضی دادگاه از محافظه کارانی هستند که غالبا از سوی آقای ترامپ انتخاب شده اند، اما می‌بینیم که این قضات از مواضع ترامپ حمایت نکرده اند.

وی افزود: وقتی ترامپ، امی کونی برت را برای ریاست دادگاه عالی معرفی کرد، چپگرا‌ها می‌گفتند او در دادگاه عالی به عروسک خیمه شب بازی ترامپ تبدیل می‌شود و این امر می‌تواند در نتیجه انتخابات اثر گذار باشد، اما حالا ثابت شده که آن ادعا‌ها اشتباه بود. سوء استفاده از نظام قضایی در کشور ما ممکن نیست، نظام قضایی کشور قوی است و از مواضع مردم حمایت می‌کند. اینگونه نیست که قضات فقط لباس قاضی به تن کنند، اما بر اساس میل خود سرنوشت انتخابات را مشخص نمایند.

ران نیرینگ درباره تعبیر ترامپ مبنی بر اینکه احساس تنهایی می‌کند، گفت ممکن است انتظارش این بود که قضات دادگاه عالی جانب او را بگیرند، اما افرادی که به دادگاه عالی وارد شدند در واقع برای منصب قضاوت تعیین شده اند نه آنکه کادری از کارمندان ترامپ باشند.

ترامپ مدعی وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. ایالت تگزاس با همراهی ۱۷ ایالت دیگر خواستار لغو نتایج انتخابات در ۴ ایالت کلیدی پنسیلوانیا، میشیگان، جورجیا و ویسکانسین در دادگاه عالی آمریکا شده بود. با این حال، این دادگاه علی رغم آنکه دارای اکثریت محافظه کار است ادعای ترامپ در وقوع تقلب را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار