حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم است و تحقق این امر هم به تبیین اهمیت موضوع در جامعه نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار محمدرضا همتی مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: حفظ عرصه عظیم و پهناور منابع طبیعی کشور تنها با مجموعه کارکنان این مجموعه تحقق نمی‌یابد و لازم است مردم پای کار بیایند و تحقق آن هم نیازمند فرهنگ سازی و تبیین بیشتر اهمیت موضوع برای مردم است.

وی ادامه داد: منابع فرهنگی و ایمانی ما موجب پویایی و نشاط بیشتر در جامعه می‌شود و اگر به خوبی از این دو منبع غنی بهره بگیریم می‌توان از منابع طبیعی آن گونه که شایسته است، حفظ و حراست کرد.

امام جمعه قزوین گفت: خدای متعال در سوره نساء فرموده اموال و سرمایه هایتان را به سفیهان نسپارید، منظور از سف‌ها کسانی هستند که از دین ابراهیمی روی گردانند و پایبندی به دین ندارند و خسارت را به جامعه تحمیل می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: سف‌ها کسانی هستند که مقید به قرآن، قانون و عدالت نیستند و فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند و این سرمایه عظیم منابع طبیعی هم باید به افراد متدین، عدالت محور و قانون مدار سپرده شود و اجازه ندهیم برخی با سوء استفاده از منافذ قانونی به سرمایه‌های طبیعی آسیب وارد کنند.

مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در این دیدار گفت: فرهنگ سازی در حفظ و حراست از منابط طبیعی اهمیت بسیار بالایی دارد و لازم است متولیان امر همواره با مردم باشند و کار‌ها را با مشارکت تمام اقشار جامعه پیش ببرند تا موفقیت حاصل شود.

محمدرضا همتی افزود: اگر همه مردم به مقوله مهم منابع طبیعی احساس مسئولیت کنند و آن را برای خود بدانند، کمترین تعارض و مشکلی پیش نمی‌آید و همواره کار‌ها به بهترین شکل پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.