تلاش امارات به منظور آماده‌سازی جزیره سقطری یمن برای صهیونیست‌ها

امارات به ساخت پایگاهی در جزیره سُقُطری و انتقال تجهیزات نظامی با موافقت نیرو‌های سعودی برای محکم کردن جای پای صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، یک منبع در دولت (مستعفی) یمن گفت بعید می‌داند مسئله سقطری در چارچوب اقدامات نظامی که دولت جدید، خود را برای اعلام آن آماده می‌کند قرار نداشته باشد.

وی افزود: امارات به ساخت پایگاهی در سقطری و انتقال تجهیزات نظامی با موافقت نیرو‌های سعودی ادامه می‌دهد.

این منبع گفت: امارات ۲۵ افسر و ۱۵ کارشناس خارجی به سقطری برای تقویت حضور خود پس از تشکیل این دولت اعزام کرده است.

وی اضافه کرد: تحرکات گسترده امارات را برای خرید منازل مسکونی و مزارع در مناطق راهبردی سقطری را شاهد هستیم. امارات برای متوقف کردن استیضاح پارلمانی از دولت درباره ساخت پایگاه‌های امارات در سقطری فشار می‌آورد.

گفته می‌شود رژیم‌های صهیونیستی، سعودی و امارات به علت تقویت توان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تلاشند هرچه بیشتر بر جنوب یمن و به خصوص تنگه راهبردی باب المندب و جزیره راهبردی سقطری مسلط شوند و در این میان امارات برای محکم کردن جای پای صهیونیست‌ها در یمن به شدت تلاش می‌کند.

به نوشته الجزیره، همچنین بر کسی پوشیده نیست امارات برای عادی سازی روابط خود با اسرائیل شتاب می‌کند و ابوظبی بی وقفه می‌کوشد آشکارا جای پای هم پیمان جدیدش را در یمن به خصوص در جنوب یمن تثبیت کند و جنوب یمن نیز جایی است که دوستان جدید اسرائیل در «شورای انتقالی» (یمنی‌های مزدور امارات) حضور دارند.

تنگه باب المندب برای تجارت اسرائیل با شرق از طریق بندر ایلات یک شریان حیاتی محسوب می‌شود. بندر ایلات نیز تنها ریه تنفسی اسرائیل در دریای سرخ است.

اسرائیل از زمانی که مصر تنگه باب المندب را در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی بست به شدت در تلاش است حضور گسترده‌ای در شاخ آفریقا داشته باشد و برای ایجاد فضای مناسب و امن برای کشتیرانی از طریق کانال سوئز تا اقیانوس هند از طریق تنگه باب المندب تلاش می‌کند. 

تلاش‌های طاقت فرسای امارات برای اشغال این جزیره واقع در دریای عرب، اولویت دادن به حملات به شهر الحدیده واقع در سواحل دریای سرخ و تحمل هزینه‌های سنگین تلاش‌های مکررش برای سقوط شهر الحدیده از سال ۲۰۱۸ میلادی نیز در همین راستاست.

پیش از این، رسانه‌های غربی فاش کرده اند امارات و اسرائیل قصد دارند تعدادی تأسیسات نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری ایجاد کنند. یک هیئت اماراتی و اسرائیلی از این جزیره دیدن کرد و منابع غربی خاطر نشان کردند این هیئت اطلاعاتی از سراسر خلیج عدن از باب المندب در غرب گرفته تا جزیره سقطری در جنوب جمع آوری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
نیرو های یمنی باید به امارات فشار بیاورند که جزیره را به صهیونیست ها ندهند و الا پس گرفتنش سخت است مخصوصا برای یمنی ها
آخرین اخبار