رییس صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد؛

سامان دهی پروژه‌های بر زمین مانده برای سرمایه گذاری بهتر برای بازنشستگان

افتخاری گفت: سامان دهی پروژه‌های بر زمین مانده در دستور کار است تا سرمایه گذاری خوبی برای بازنشستگان کشوری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیران عامل شرکت نیرو تراز پی‌ریز (زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به عنوان کارفرما و گروه مپنا به عنوان پیمانکار، قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندمشک را با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه ۹۹، در سالن تلاش نهایی و امضاء کردند.

بر اساس مفاد قرارداد، یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی، به ظرفیت ۵۴۶ مگاوات در شرایط ایزو، شامل دو واحد گازی کلاس E پیشرفته مدل MGT-۷۰ (۳)، دو دستگاه بویلر بازیاب حرارت با ظرفیت تولید بخار ۲۹۰ تن بر ساعت، یک واحد توربین بخار مدل MST-۵۴C، سیستم خنک کن اصلی از نوع ACC و سیستم کنترل نوع MAPCS در شهرستان اندیمشک استان خوزستان احداث خواهد شد.

واحد‌های گاز و بخار این نیروگاه توسط سه دستگاه ترانسفورماتور قدرت و از طریق یک پست بلافصل به شبکه برق سراسری ۴۰۰ کیلو ولت متصل می‌شود.

همه تجهیزات اصلی این نیروگاه شامل توربین، ژنراتور، بویلر، سیستم خنک کن و سامانه کنترل در کارخانجات گروه مپنا ساخته می‌شود.

شرکت احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه ۳) به نمایندگی از گروه مپنا، به عنوان پیمانکار اصلی پروژه نیروگاه اندیمشک، به کارگیری تجهیزات MGT – ۷۰ (۳) را در دستور کار قرار می‌دهد.

عملیات اجرایی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، ۱۲ بهمن ماه ۹۹ آغاز می‌شود. اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴۰۰۰ نفر در دوران احداث و بهره‌برداری پروژه، از اثرات مثبت این طرح در خوزستان خواهد بود.

در مراسم امضای تفاهم نامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و مپنا که امروز (۲۵ آذر ماه) افتخاری رییس صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: روند کار در این تفاهم نامه نشان می‌دهد محصول یک کار تیمی است. در مذاکرات پیش از قرارداد مسیر خوبی پیش گرفته شد.

وی گفت: در مذاکراتِ قرار دادی یک ماه و نیم جلسات مستمر بین مپنا و صندوق بازنشستگی صورت گرفت و قرارداد خوبی تنظیم شد ما‌ به عنوان کارفرما وظایف خود را ایفا میکنیم و از طرفی دیگر قول داده اند تمام توان خود را بگذارند.

افتخاری گفت: سامان دهی پروژه‌های بر زمین مانده و اجرای پروژه‌ای جدید در دستور کار است تا سرمایه گذاری خوبی برای بازنشستگان کشوری داشته باشیم.

رییس صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پروژه‌های بر زمین مانده را پیگیری میکنیم و چند پروژه بر زمین مانده در چند ماه اخیر سامان دهی شده اند، اما برای سایر پروژه‌ها کار‌های خوبی در حال انجام است تا تعیین تکلیف شده است.

بیشتر بخوانید

خروج صندوق بازنشستگی از بنگاه‌های کم بازده/ تعطیلی ۲۵ شرکت کاغذی

۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیران هستند/ خروج ۷۹ قلم داروی بازنشستگان از شمول بیمه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار